۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۴۵۶۷۸
معاون وزیر نفت:

افزایش ۲ برابری ظرفیت صادرات پایانه‌های نفتی

معاون وزیر نفت با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ذخیره‌سازی نفت و میعانات گازی گفت: ظرفیت صادراتی شرکت پایانه‌های نفتی بر اساس شرایط بازار می‌تواند تا ۲ برابر افزایش یابد.
افزایش ۲ برابری ظرفیت صادرات پایانه‌های نفتی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، محسن خجسته مهر ظهر امروز در بازدید از پایانه صادرات نفت خام در جزیره خارگ این پایانه را مرکز مهم صادرات نفت خام کشور دانست و اظهار داشت: باید مدرن‌ترین سیستم اندازه‌گیری، ذخیره‌سازی و زیرساختی در پایانه صادرات نفت خام خارگ نصب و راه‌اندازی شود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه پایانه صادراتی نفت خام خارگ دارای جایگاه بین‌المللی است تصریح کرد: این مجموعه باید به جدیدترین تجهیزات و فناوری مدرن و پیشرفته مجهز شود که استفاده از ظرفیت شرکت‌‌های توانمند دانش‌بنیان در حوزه زیرساختی و اندازه‌گیری میعانات گازی مورد توجه قرار دارد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آغاز تعمیرات اساسی زیرساختی شرکت پایانه‌های نفتی خارگ خبر داد و بیان کرد: این عملیات شامل تعمیرات اسکله‌های صادراتی، مخازن ذخیره‌سازی نفت خام و میعانات گازی و سیستم اطفای حریق است.
وی افزایش ظرفیت ذخیره سازی میعانات گازی در خارگ را یکی از برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این راستا متناسب با تولید نفت و گاز به‌ویژه در بخش ذخیره‌سازی میعانات گازی ظرفیت‌های آن افزایش می‌یابد.
خجسته مهر به چشم‌انداز تولید نفت خام در 8 سال آینده در کشور پرداخت و خاطر نشان کرد: در این راستا دستیابی به ظرفیت 5.7 میلیون بشکه در روز و افزایش ظرفیت صادرات حداکثری مورد توجه است.
معاون وزیر نفت آماده کردن پایانه‌ها بر اساس افزایش صادرات نفت خام را در اولویت برنامه‌‌ها دانست و تأکید کرد: ظرفیت صادراتی شرکت پایانه‌های نفتی بر اساس شرایط بازار می‌تواند تا 2 برابر افزایش یابد.
وی بیان کرد: بر این اساس باید پایانه‌ها آماده شود که در صورت لزوم صادرات افزایش یابد.
منبع:تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی