۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۴۵۷۸۹

پیشرفت ۹۱ درصدی پتروشیمی گچساران

مدیر عامل پتروشیمی گچساران گفت: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و روند ساخت این پروژه به عنوان یکی از طرح های مهم صنعت پتروشیمی رضایت بخش است.
پیشرفت ۹۱ درصدی پتروشیمی گچساران
مصطفی حیدریان، اظهار کرد: طرح پتروشیمی گچساران سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۵ کیلومتر تامین می کند.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری اولیه پتروشیمی گچساران ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و هفت هزارو ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی از سوی صندوق توسعه ملی است .
مدیر عامل پتروشیمی با اشاره به اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود، تصریح کرد: در حال حاضر واحد الفین تصفیه پساب صنعتی این طرح با ۶۰.۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد تولید بخار با ۷۵.۲۲ درصد، ساخت برج خنک کننده با ۸۹.۳۰ درصد پیشرفت در دست اجراست.
حیدریان عنوان کرد: واحد های هوا نیتروژن با ۶۶.۳۴ درصد، واحد تصفیه آب نیز با ۹۰ درصد پیشرفت و واحد الفین با ۹۴.۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی خط تامین آب این طرح صنعتی ۸۸.۷۷ درصد است.
مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه در حال حاضر خط تامین برق این طرح صنعتی ۹۲.۳۸ و خط تامین گاز آن ۹۷.۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست، خاطرنشان کرد: پترو شیمی گچساران درحال حاضر رشد چشمگیری داشته و در مدت اخیر نیرو انسانی این طرح صنعتی از ۴۰۰ نفر به حدود سه هزار نفر رسیده که ۷۰ درصد نیروهای آن بومی است.
حیدریان بیان کرد: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است و روند ساخت پتروشیمی گچساران به عنوان یکی از طرح های مهم صنعت پتروشیمی رضایت بخش است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای