۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۱۴۵۹۳۰

صادرات نفت عربستان کاهش یافت

متوسط صادرات نفت عربستان در ماه مارس سال جاری میلادی برابر با ۷.۲۳۵ میلیون بشکه در روز یعنی پائین‌تر از ۷.۳۰۷ میلیون بشکه صادر شده در فوریه بود.
صادرات نفت عربستان کاهش یافت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما "، صادرات نفت خام عربستان در ماه مارس نسبت‌به ماه قبل از آن کاهش داشت. بزرگ‌ترین صادرکننده نفت خام دنیا در فوریه بیشترین میزان نفت را از آوریل 2020 صادر کرده بود.
طبق گزارش مؤسسه آمار جودی، متوسط صادرات نفت عربستان در ماه مارس سال جاری میلادی برابر با 7.235 میلیون بشکه در روز یعنی پائین‌تر از 7.307 میلیون بشکه صادر شده در فوریه بوده است. عربستان در ماه فوریه برای اولین‌بار از آوریل 2020، بیش‌از 7 میلیون بشکه در روز صادرات داشت.
علی‌رغم کاهش صادرات عربستان در ماه مارس، این کشور همچنان بالاتر از 7 میلیون بشکه در روز صادرات دارد و طبق قرارداد اوپک پلاس تولید خود را افزایش داده‌است.
عربستان طبق قرارداد اوپک پلاس ماهانه 100 هزار بشکه در روز به تولید خود می‌افزاید. طبق این قرارداد، کل کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس روی‌هم‌رفته باید 400 هزار بشکه در روز در هر ماه به تولید خود اضافه کنند. عربستان بین ماه‌های ژانویه و فوریه بیش‌از 300 هزار بشکه در روز افزایش تولید داشت که دلیل آن را می‌توان بالا رفتن قیمت جهانی نفت و بهبود تقاضا دانست.
چین در پایان ماه مارس قرنطینه‌های سختگیرانه‌ای برای مهار همه‌گیری کرونا اعمال کرد که نگرانی در مورد تقاضا در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی و تقاضای جهانی نفت در کل سال جاری را افزایش داد.
طبق گزارش مؤسسه جودی، تولید نفت خام عربستان 75 هزار بشکه در ماه مارس افزایش‌یافته و به 10.3 میلیون بشکه در روز رسیده‌است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی