۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۱۴۶۱۳۶

اروپا بخشی از تحریم‌های نفتی روسیه را لغو می‌کند

تارنمای شبکه خبری بلومبرگ امروز به نقل از منابع آگاه نوشت که اتحادیه اروپا برای جلب نظر آن دسته از اعضای این اتحادیه که مخالف تحریم کامل واردات نفت از روسیه هستند، تصمیم گرفته تا در کنار تحریم واردات دریایی نفت، انتقال زمینی نفت خام این کشور را از تحریم ها معاف سازد.
اروپا بخشی از تحریم‌های نفتی روسیه را لغو می‌کند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، این شبکه اقتصادی آمریکایی نوشت که کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه به شمار می رود، دیروز (۷ خرداد) یک پیشنهاد جدید را به دولت های عضو ارسال کرده که بر اساس آن واردات نفت روسیه از طریق خط لوله دِروژبا (منبع اصلی واردات نفت خام مجارستان) از تحریم ها معاف می شود.
همچنین کشورهای عضو ۶ ماه و هشت ماه فرصت خواهند داشت تا به ترتیب واردات دریایی نفت خام و پالایش شده از روسیه را به صفر کاهش دهند. مجارستان در این پیشنهاد جدید فرصت خواهد یافت تا راه حلی فنی برای برآورده ساختن نیازهای خود در حوزه انرژی بیابد. نگرانی های کشورهای محصور در خشکی مانند اسلواکی و چک نیز لحاظ خواهد شد.



طبق پیش نویس تغییر یافته تحریم های نفتی روسیه، بلغارستان تا اوایل تابستان یا زمستان ۱۴۰۳ فرصت تغییر منبع تامین انرژی خود را خواهد داشت و کرواسی نیز از تحریم واردات "نفت گاز حاصل از تقطیر خلأ" (Vacuum Gas Oil) روسیه معاف خواهد شد.
به نوشته بلومبرگ، نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز تشکیل جلسه می دهند و بسته تحریمی جدید را بررسی خواهند کرد. برخی از کشورهای عضو تاکید دارند که کشورهای عضو پیش از برگزاری اجلاس فردای سران اتحادیه اروپا در بروکسل که به بررسی اوضاع جنگ در اوکراین می پردازد، به توافقی در زمینه تحریم واردات نفت از روسیه دست یابند.
در ادامه گزارش این تارنمای آمریکایی آمده که مستثنی ساختن واردات نفت از طریق خط لوله دروژبا و اختصاص زمان بیشتر برای سرمایه گذاری در امور زیر ساختی بخش انرژی تعدادی از کشورهای عضو، تیغ تحریم های علیه روسیه را کند خواهد کرد. روسیه در سال میلادی گذشته ۷۲۰ هزار بشکه نفت خام از طریق خط لوله مذکور به کشورهای اروپایی صادر کرد که این میزان صادرات نفتی از طریق نفتکش های بارگیری شده در بنادر دریای سیاه، قطب شمال و دریای بالتیک به یک میلیون و ۵۷۰ هزار بشکه در روز بالغ می شود.
بخش عمده نفت خط لوله دروژبا به کشورهای لهستان و آلمان صادر می شود. این دو کشور اعلام کرده اند که فارغ از تصویب و یا عدم تحریم های جدید، وابستگی خود را به منابع انرژی روسیه به تدریج قطع خواهند کرد.
منبع:ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی