۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۱۴۶۲۷۵
عمان:

درباره میدان هنگام با ایران توافق نشده است

وزارت انرژی و معدن عمان در بیانیه‌ای گفت که رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوها درباره میدان نفتی-گازی «هنگام / بُخا» هنوز به توافق بر سر جزئیات از جمله سهم طرفین، منجر نشده است.
درباره میدان هنگام با ایران توافق نشده است
وزارت انرژی و معدن عمان امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در توئیتر سخن «محمد بن حمد الرمحی» وزیر انرژی و معدن این کشور را تکذیب کرد و گفت که هیچ توافقی با ایران در خصوص تقسیم سهم دو طرف از میدان گازی مشترک «هنگام» که در عمان با نام «غرب بخا» شناخته می‌شود، صورت نگرفته است.
در این بیانیه آمده است که این میدان نفتی در بستر دریا میان عمان و جمهوری اسلامی ایران واقع شده و از جانب عمان مشرف به استان «مسندم» است. بخش ایرانی این میدان نفتی «هنگام» و بخش عمانی آن «غرب بخا» است و عمان از سال ۱۹۸۵ اقدام به برداشت از این میدان نفتی می‌کند.
وزارت انرژی و معدن عمان افزود: «در ارتباط با [چگونگی] توسعه مشترک میدان نفتی و توزیع سهم هر کشور، از مدت‌ها پیش، رایزنی‌ها و گفت‌و‌گوهایی در جریان بوده، اما هنوز به توافق منجر نشده است».
در ادامه این بیانیه تأکید شده که وزارت انرژی و معدن عمان اخیرا در هیچ نشست فنی یا مذاکرات تجاری در رابطه با این میدان نفتی حضور نیافته و از این رو هرگونه توافقی برای توزیع سهم میان شرکا تکذیب می‌شود.
این وزارت خانه همچنین نوشت که برای بهره‌برداری بیشتر از این میدان گازی، باید در خصوص توسعه مشترک آن توافق صورت گیرد.
«محمد بن حمد الرمحی» وزیر انرژی و مواد معدنی عمان شنبه گذشته به خبرگزاری رسمی این کشور گفته بود که مسقط و تهران به دنبال توسعه میدان نفتی هنگام در مرز دریایی بین دو کشور هستند و ایران و عمان بر توسعه این میدان به گونه‌ای که با استخراج بیشتر آن، منافع و کاهش خسارات به نفع هر دو طرف باشد، توافق کرده‌اند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی