۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۱۴۶۳۳۴

گسترش همکاری‌ ونزوئلا و ایران در حوزه پتروشیمی

رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر توجه ویژه به حوزه‌های دست‌نخورده مثل ونزوئلا گفت: ونزوئلا آمادگی دارد در حوزه صنعت پتروشیمی با ایران همکاری کند.
گسترش همکاری‌ ونزوئلا و ایران در حوزه پتروشیمی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، حسین علیمراد در زمینه راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای گسترش روابط بین‌الملل در حوزه صنعت پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌طور دقیق و هماهنگ با راهبرد وزارت نفت گام برمی‌دارد و حمایت‌هایی ویژه هم از صنعت پتروشیمی برای توسعه روابط با کشورها می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بالادست صنعت نفت به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد، افزود: شرکت‌ها و کشورهای خارجی علاقه بسیاری برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران دارند و با وجود تحریم‌ها شاهد رفت‌وآمدهای شرکت‌های زیادی در این زمینه هستیم.
رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تأکید کرد: امیدوارم با استفاده از تجربه‌های کسب‌شده در صنعت پتروشیمی، همه واحدها هماهنگ با هم عمل کنند تا بتوان از موقعیت جدید و راهبردهای دولت جدید بهره کامل را به نفع کشور برد.
علیمراد، رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را اتفاق مهمی عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب موجود در کشور گفت: تمرکز بر این حوزه، مورد توجه شرکت‌های خارجی هم قرار گرفته است، به طوری که هم‌اکنون یکی از شرکت‌های خارجی بسیار متمایل به مذاکره با مدیر ارشد شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای تأمین کاتالیست و مواد شیمیایی است.
وی با تأکید بر اینکه تمرکز بر موضوعی ویژه در کشور از سمت ما سبب حرکت شرکت‌های خارجی به همان سمت می‌شود، تصریح کرد: از کشورهای علاقه‌مند نام نمی‌برم، اما هم‌اکنون هیئت‌های عالی‌رتبه از کشورهای مختلف و از شرکت‌های معتبر دنیا تمایل بسیاری برای همکاری با صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ فعال در صنعت پتروشیمی به‌ویژه برای تأمین کاتالیست و مواد شیمیایی از ایران دارند.
رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سفر وزیر نفت به آمریکای لاتین اشاره کرد و گفت: متأسفانه تاکنون بر حوزه آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی که حیاط خلوت آمریکا بوده، تمرکزی نشده بود.
علیمراد ادامه داد: ونزوئلا کشوری است که به‌دلیل تحریم، صنعت پتروشیمی نیازمندی دارد. در آخرین نشستی که با مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی انجام شد، پیشنهاد دادم شرکت‌ها توجه خاصی به این حوزه مثل ونزوئلا داشته باشند که حوزه بِکر و دست‌نخورده‌ای است.
وی افزود: ونزوئلا هم آمادگی دارد در حوزه صنعت پتروشیمی با ایران همکاری کند تا با سرمایه‌گذاری اندک، ریسک بسیار پایین، نتیجه بسیار مطلوبی کسب کنیم و پیشنهاد می‌کنم همسو با راهبرد وزیر نفت، همه روی این حوزه تمرکز کنیم.
گفتنی است نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا جمعه شب در گفت‌وگو با شبکه هیسپان تی‌وی (شبکه اسپانیولی‌زبان ایران) اعلام کرد که امروز (شنبه، ۲۱ خردادماه) با سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری دیدار خواهد کرد و برنامه‌ها و راهبردهای ۲۰ سال آینده در قالب نقشه همکاری دو کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، همکاری‌ها در زمینه انرژی، کشاورزی، علمی، بهداشتی و آموزشی و... بررسی و تقویت خواهند شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی