۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۴۶۳۴۵

همکاری‌ تهران و کاراکاس در حوزه انرژی و صنایع پالایشی

رئیس‌جمهوری گفت: همکاری‌های خوبی بین تهران و کاراکاس در حوزه انرژی، نیروگاه‌های حرارتی، تعمیر پالایشگاه‌ها، صادرات خدمات فنی و مهندسی، روابط اقتصادی، دفاعی و نظامی وجود دارد.
همکاری‌ تهران و کاراکاس در حوزه انرژی و صنایع پالایشی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه، ۲۱ خردادماه) در نشست خبری مشترک با نیکلاس مادورو در مجموعه سعدآباد تهران ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس‌جمهوری ونزوئلا و همراهان وی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در عرصه سیاست خارجی به‌دنبال ارتباط با کشورهای مستقل بوده و ونزوئلا در مقابل تحریم‌های دشمنان و امپریالیسم ایستادگی کرده و مقاومت مثال‌زدنی داشته است.
وی با بیان اینکه روابط برادرانه ایران و ونزوئلا ادامه‌دار خواهد بود و امضای سند ۲۰ ساله بین دو کشور نشان‌دهنده این عزم است، افزود: تحریم‌ها و تهدیدها علیه کشورمان در ۴۲ سال اخیر فراوان بود و ملت ایران تصمیم گرفته تحریم‌ها را در جهت پیشرفت کشور به فرصت تبدیل کند.
رئیس‌جمهوری تصریح کرد: همان‌طور که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده، فشارهای حداکثری علیه ایران مفتضحانه شکست خورده و این نقطه پیروزی برای ایران و نقطه شکست دشمنان است.
رئیسی امضای سند جامع همکاری‌های راهبردی ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا را جلوه‌ای از اراده مسئولان عالی دو کشور برای توسعه روابط در حوزه‌های مختلف دانست و تأکید کرد: همکاری‌های خوبی بین تهران و کاراکاس در حوزه انرژی، نیروگاه‌های حرارتی، تعمیر پالایشگاه‌ها، صادرات خدمات فنی و مهندسی، روابط اقتصادی، دفاعی و نظامی وجود دارد که نشان‌دهنده ظرفیت بالای روابط دو کشور است و دولت سیزدهم به‌دنبال ارتقای این ارتباطات به بالاترین سطح است.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا نیز در این نشست خبری گفت: تهران و کاراکاس در همه حوزه‌ها به‌ویژه در عرصه دفاعی، اقتصادی و انرژی (نفت و پتروشیمی) همکاری‌های نزدیکی با هم دارند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی