۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۱۴۶۶۰۷

رشد ۵ درصدی مصرف برق نسبت به پارسال

مدیر عامل توانیر گفت: میزان مصرف برق دیروز به ۶۴ هزار مگاوات رسیده بود که ۵ درصد نسبت به پارسال افزایش مصرف را داشته ایم.
رشد ۵ درصدی مصرف برق نسبت به پارسال
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،    کردی مدیرعامل توانیر امروز در برنامه صبح بخیر ایران درباره آخرین وضعیت مصرف برق در کشور بحث و گفت‌وگو کرد:

  چقدر مشترکان پر مصرف در کشور داریم؟
   میزان مصرف برق ۸۳ درصد شهر‌ها و روستا‌ها  مناسب است، کلا ۲۲ درصد مشترکان کم مصرف و ۶۱ درصد زیر الگوی مصرف هستند. در این میان ۱۵ درصد بیش از الگو مصرف برق استفاده می کنند اما مصرفشان به  دو برابر نمی‌رسد. همچنین ۲ درصد از مصرف کنندگان بیش از ۲ برابری الگو، برق مصرف می‌کنند که قبوض آن ها با تعرفه های متفاوتی محاسبه می شود. علاوه بر کاهش مصرف و نحوه مصرف را هم باید مردم رعایت کنند و وسایل توصیه می‌شود از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ غروب از وسایل پر مصرف استفاده نکنید.

  محاسبه میزان جوایز توانیر برای مشترکان خوش مصرف به چه شکل است؟

 سعی کرده ایم برای کسانی که زیر الگو مصرف می‌کنند برنامه تشویقی در نظر بگیریم که عمده آن‌ها زیر الگوی مصرف هستند که حدود ۸۰ درصد هستند و نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش مصرف داشته باشند.
در حالی قبض برق شما رایگان خواهد بود که کم تر از مصرف پارسال خود در همین ماه، برق استفاده کرده باشید. به طور مثال اگر پارسال 300 کیلووات برق مصرف کردید ولی امسال این رقم به 250 کیلووات رسیده باشد، قبض برق شما رایگان است. جایزه شما به این صورت است که یا از قبض شما کم می‌شود یا از قبض برق بعدی شما کاهش داده می‌شود. در مناطق گرمسیر که الگوی مصرف بیشتر است اگر در یک ماه ۵۰۰ کیلو وات صرفه جویی کنید مبلغ جایزه و یا تشویقی‌ها بیشتر خواهد شد.

 مصرف برق چه میزان بوده و چه رکودی را زده است؟
 ۶۴ هزار مگاوات برق در روز‌های مصرف شده که یک عدد بسیار قابل توجهی است و ۵ درصد نسبت به پارسال رشد داشته و پیش بینی می‌شود این روند در روز‌های عادی هم ادامه داشته باشد؛ مردم صرفه جویی را جدی‌ بگیرند.
 اداره‌ای که تعطیل است و تعدادی کمی از کارمندان و کارکنان حضور دارند؛ لازم نیست تمام سیستم سرمایش کار کند.

  مشترکان چند درصد باید صرفه جویی کنند؟

 اگر مشترکان ۱۰ درصد صرفه جویی کنند با آرامش خاطر تابستان را می‌گذرانیم که این عدد حدود ۳هزار مگاوات می‌شود.

 آیا تغییر ساعت ادارات تاثیری بر کاهش مصرف برق داشته است؟
 دولت سختگیری را از خودش شروع کرده به طوری که ادارات در ساعات اداری باید ۳۰ درصد و در ساعات غیر اداری ۶۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند. اندازه گیری مصرف برق از طریق دستگاه های هوشمند است. بسیاری از قطعی های برق به علت مصرف بالا، در ساعات غیر اداری انجام می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی