۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۴۶۶۱۴

خط لوله نورد استریم ۱۰ روز تعطیل می‌شود

دوت آلمان نگران توقف کامل جریان گاز در خط لوله نورد استریم ۱ در دوره ۱۰ روزه تعمیرات و نگهداری آن است که کمبود گاز در این کشور را تشدید می‌کند.
خط لوله نورد استریم ۱۰ روز تعطیل می‌شود
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،     به دولت آلمان هشدار داده‌شده که عملیات تعمیرات و نگهداری در خط لوله اصلی گاز روسیه چندین روز ادامه خواهد داشت.
60 درصد کاهش جریان گاز از این خط لوله توسط شرکت گازپروم به‌خاطر مسائل فنی، ترس از توقف کامل ارسال گاز را بالا برده‌است. این اتفاق در شرایطی می‌افتد که اروپا تلاش در پر کردن ذخایر گاز خود قبل‌از رسیدن زمستان دارد.
خط لوله نورد استریم 1 هرسال از اواسط ژوییه وارد دوره تعمیرات و نگهداری می‌شود. این دوره در سال جاری بین 11 تا 21 ژوئیه اعلام‌شده است. آژانس شبکه‌ فدرال آلمان هشدار داده انتقال گاز از این خط لوله طی این 10 روز غیرممکن خواهد بود.
طی سال‌های اخیر کاهش عرضه گاز از خط لوله نورد استریم در دوره تعمیرات و نگهداری، با افزایش جریان گاز از طریق اوکراین یا لهستان جبران می‌شد. اما طبق گفته بسیاری از مقامات و نمایندگان صنعت نفت، این احتمال وجود دارد که روسیه این‌بار این کار را انجام ندهد و اروپا را با کمبود گاز مواجه کند.
دولت آلمان در روز پنجشنبه دومین مرحله از طرح 3 مرحله‌ای اضطراری گاز را اعلام کرد. طبق گزارش آژانس شبکه فدرال، شرایط عرضه گاز درحال‌حاضر باثبات است اما اگر جریان گاز از خط لوله نورد استریم 1 در همین سطح پایین باقی بماند، آلمان نمی‌تواند ذخایر گازی خود را تا ماه دسامبر تا 90 درصد پر کند و باید اقدامات خاصی در پیش بگیرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی