۴
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۴۷۰۸۰
مدیرعامل پتروشیمی مارون در مجمع عمومی از ثبت رکوردهای جدید خبر داد؛

رشد ۵۱ درصدی درآمد عملیاتی و ۴۱ درصدی سود خالص "مارون" در سال ۱۴۰۰

مهدی قدیری
مدیر عامل پتروشیمی مارون تصریح کرد: این رکوردها در حالی ثبت شد که هزینه های خوراک، یوتیلیتی و حقوق کارکنان و هزینه های سربار به میزان ۸۸ درصد افزایش داشت. وی آینده شرکت پتروشیمی مارون رو آینده ای روشن توصیف کرد.
رشد ۵۱ درصدی درآمد عملیاتی و ۴۱ درصدی سود خالص "مارون" در سال ۱۴۰۰
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"؛ مجمع عمومی منتهی به سال مالی 29/12/1400 شرکت پتروشیمی مارون (با نماد "مارون" در فرابورس) روز 22 تیر ماه در مرکز همایشهای بین المللی نیایش با حضور 87.2 درصد از سهامداران این شرکت برگزار شد.
دکتر امین امرائی؛ مدیرعامل پتروشیمی مارون در ارائه گزارش عملکرد پتروشیمی مارون در سال 1400 گفت: درآمد عملیاتی شرکتهای گروه پتروشیمی مارون (در صورت مالی تلفیقی) در سال 1400 به سی و هفت هزار و 673 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با رقم سال 1399 که بیست و چهار هزار و 488 میلیارد تومان به میزان 51 درصد رشد داشته است.
وی همچنین با اشاره به اینکه شرکتهای گروه پتروشیمی مارون در سال 1400 رکورد سود خالص را با رقم شانزده و هزار و 80 میلیارد تومان ثبت کرد افزود: سود خالص مارون در سال 1399 رقم نه هزار و 586 میلیارد تومان بود که 41 درصد رشد را نشان می دهد.
امرائی سود واقعی هر سهم مارون را در سال 1400 ، عدد 17.338 ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال پیش از آن که 14.256 ریال بود 22 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل پتروشیمی مارون در مورد تولید شرکت با اشاره به اینکه میزان تولید پتروشیمی مارون در سال 1400 بالغ بر چهار میلیون و 442 هزار تن بوده در حالیکه این رقم در سال 1399 چهار میلیون و 670 هزار تن بود، اعلام کرد: میزان حجمی تولید مارون در سال 1400 در مقایسه با سال 1399 به خاطر مساله تامین خوراک به میزان 5 درصد کاهش داشت منتها ظرفیت اسمی تولید شرکت 92 درصد بود.  البته در سه ماهه اول سال 1401 علیرغم یکسان بودن میزان فروش نسبت به م مدت مشابه سال گذشته و افت قیمتهای جهانی، رشد 18 درصدی ارزش فروش داشته ایم.
وی با اشاره به اینکه 71 درصد بهای تمام شده محصولات مارون مربوط به خوراک است افزود: قیمت خوراک هم اکنون از 227 دلار به 335 دلار رسیده است. 20 درصد قیمت تمام شده نیز متعلق به یوتیلیتی است.
وی همچنین ادامه داد که میزان فروش داخلی مارون در سال 1400 بالغ بر نوزده هزار و 780 میلیارد تومان بود که در مقایسه با سال مالی پیش از آن که یازده هزار و 352 میلیارد تومان بود، 74 درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرعامل پتروشیمی مارون افزود که میزان فروش صادراتی شرکت در سال 1400 عدد هفده هزار و 876 میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با سال مالی 1399 که سیزده هزار و 519 میلیارد تومان بود، 32 درصد افزایش داشت.
امرائی میزان فروش و درآمد عملیاتی شرکت اصلی مارون را در سال 1400 بالغ بر سی و دو هزار و 770 میلیارد تومان برشمرد که در مقایسه با سال مالی پیش از آن که بیست‌ویک هزار و 134 میلیارد تومان بود 55 درصد رشد را ثبت کرد.
وی همچنین افزود که سود خالص شرکت اصلی مارون در سال 1400 رقم چهارده هزار و 16 میلیارد تومان را ثبت نمود که در مقایسه با سال مالی پیش از آن که یازده هزار و 640 میلیارد تومان بود به میزان 22 درصد رشد نشان می دهد. همچنین سود پایه هر سهم شرکت اصلی مارون را در سال 1400 رقم 17.702 ریال اعلام کرد که در حالیکه در سال مالی پیش از آن 14.553 ریال بود و 22 درصد رشد نشان می دهد.
مدیر عامل پتروشیمی مارون تصریح کرد: این رکوردها در حالی ثبت شد که هزینه های خوراک، یوتیلیتی و حقوق کارکنان و هزینه های سربار به میزان 88 درصد افزایش داشت. وی آینده شرکت پتروشیمی مارون رو آینده ای روشن توصیف کرد.
امرائی، خالص سازی واحد اتیلن اکساید (که تا پایان سال جاری به بهره برداری می ر سد)، پروژ ه های جمع آوری گازهای مشعل مناطق نفت خیز جنوب،1500 NGL و جمع آوری و حذف ترکیبات آلی فرار از سطح تصفیه خانه (VOC)مارون را از مهمترین اقدامات بهره وری افزیش ظرفیت تولید پتروشیمی مارون در سال 1400 ذکر کرد.
مدیر عامل پتروشیمی مارون این شرکت را پیشگام در عقد قرارداد با شرکتهای دانش بنیان در جهت حمایت از ساخت داخل و تامین انواع پمپ، کمپرسور، ولو، اکسترودر و غیره عنوان کرد.
امرائی در ادامه به طرحهای سرمایه گذاری پتروشیمی مارون اشاره کرد که شامل طرح پتروشیمیایی بوشهر با حدود 70 درصد پیشرفت واقعی، پتروشیمی سلمان (PDH ) با 60 درصد پیشرفت واقعی که 90 درصد کالای آن تامین شده و سال آینده به بهره برداری می رسد و نخستین واحد در نوع خود در کشور می باشد، آمیزه های پویا پلیمری مارون، و سهم 7 درصدی مارون در پتروشیمی ایلام می باشد.
مدیر عامل پتروشیمی مارون از پروژه های آب شیرین کن، بدون دود کردن مشعل واحد الفین، احداث واحد پلی الفین، احداث واحد بنزین پرولیز DPG، نیروگاه برق، افزایش ظرفیت واحد الفین، به عنوان طرحهای توسعه ای در دست مطالعه پتروشیمی مارون عنوان کرد.
در پایان هیات رئیسه مجمع عمومی پتروشیمی مارون با تقسیم سود 1750 تومانی (97 درصد سود واقعی هر سهم) به ازای هرسهم بین سهامداران موافقت نمود که سهامداران حقیقی و صندوق هاي سرمايه گذاري و سبدگردان های دارای کد سجام درتاریخ 3 مرداد سال جاری و سهامداران حقیقی و صندوق هاي سرمايه گذاري و سبدگردان های فاقد کد سجام در 3 شهریور سال جاری و و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه انتشار آگهی مجمع 1402 انتخاب گردید.
شرکت مارون در چشم انداز خود پتانسیل های لازم از جمله تولید، درآمد و سود پایدار و سرمایه گذاری در پروژه های پتروشیمی دیگر، و با توجه به ظرفیت های فراوان مالی و تجهیزاتی و نظر مساعد سهامداران، اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و بهره مندی از کارکنانی بسیار توانمند و دارای انگیزه جهت رشد بیش از پیش شرکت، قابلیت تبدیل به هلدینگ مارون را دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی