۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد مطلب : ۱۴۷۱۰۶

خط و نشان آمریکا برای نفت روسیه

وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داد اگر روسیه از مکانیسم تعیین سقف قیمت برای صادرات نفتش تبعیت نکند، با تحریم‌های شدیدتری مواجه خواهد شد.
خط و نشان آمریکا برای نفت روسیه
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، طبق گفته‌ یلن، اگر مسکو با این مکانیسم موافقت نکند اتحادیه اروپا و آمریکا تأمین بیمه و سایر خدمات مالی به این کشور را ممنوع می‌کنند.
وزیر خزانه‌داری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در اندونزی قبل از اجلاس وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای گروه 20 گفت:«تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه به نفع این کشور است. در غیر این صورت تحریم‌های سخت‌گیرانه‌تری وضع خواهد شد».
طبق گفته‌ یلن، اگر روسیه با این پیشنهاد برای محدود شدن درآمد نفتی آن موافقت نکند، اتحادیه اروپا و آمریکا مجبور می‌شوند تأمین بیمه و سایر خدمات مالی به این کشور را متوقف کنند.
وی هشدار داد:«ما راهکاری پیشنهاد داده‌ایم که روسیه بتواند در محدوده قیمتی که تعیین می‌شود، نفت خود را صادر کند. در غیر این صورت با شرایطی مواجه می‌شود که ارتباط آن با بسیاری از خدمات حیاتی قطع می‌شود و بخش بزرگی از درآمد آن از دست می‌رود».
یلن این مکانیسم را راهی برای ادامه صادرات نفت روسیه با با قیمتی می‌داند که نسبت‌به توقف کامل آن به‌صرفه خواهد بود.
وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین اشاره کرد قیمت جهانی نفت بدون تعیین این سقف قیمت بالاتر خواهد رفت. وی ابراز امیدواری کرد که هند و چین از این مکانیسم حمایت کنند، چون قیمت نفت روسیه را برای آنها پائین‌تر آورده و به نفع خودشان است.
جانت یلن در سفر خود به شرق گفت‌وگوهایی هم با مقامات ژاپن، هند، اندونزی، کره جنوبی و عربستان درمورد مکانیسم تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه خواهد داشت .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی