۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۴۷۷۸۴

اعزام متخصصان ایرانی برای اطفای آتش مخازن نفتی کوبا

به دستور وزیر نفت، پس از وقوع حریق گسترده در تأسیسات نفتی کوبا ناشی از صاعقه، گروهی از متخصصان ایرانی برای کمک به این کشور اعزام شدند.
اعزام متخصصان ایرانی برای اطفای آتش مخازن نفتی کوبا
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، پس از برخورد صاعقه به تأسیسات بزرگ ذخیره‌سازی و نگهداری نفت خام در شهر ماتانزاس کوبا و وقوع چهار انفجار پیاپی که منجر به آسیب‌دیدگی بیش از ۵۰ نفر شد، با توجه به درخواست این کشور برای کمک به مهار آتش در مخازن کوبا، آقای جواد اوجی دستور داد متخصصان ایرانی برای کمک به این کشور، اعزام شوند.
بر همین اساس در گام نخست، مظاهر انصاری، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) وزارت نفت با حضور آلبرتو گونزالس کاسالس، سفیر کوبا در تهران طی تماس ویدیوکنفرانسی با گروه اطفای حریق، مقام‌های نفتی کوبا و معاون وزیر نفت کوبا، راهنمایی‌های کلیدی درباره بایدها و نبایدهای مهار حریق مخازن به گروه عملیات منتقل و در نتیجه انتقال تجربه از تکرار اشتباهات در روند اطفای حریق، جلوگیری شد.
در گام بعدی گروهی از افراد متخصص و باتجربه، به ریاست مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت، به کوبا اعزام شدند. هدف نخست این گروه انتقال تجربه‌ها و آموزش‌های اطفای حریق و مقابله با آتش‌سوزی مخازن و آموزش کارشناسان کوبایی برای مقابله با آتش‌سوزی‌های مخازن و مهار آن است، این آموزش‌ها به کوبایی‌ها کمک می‌کند که در آینده نیز بتوانند برای مقابله با چنین مواردی آمادگی داشته باشند.
به‌عنوان هدف دوم، بازدید از تأسیسات نفتی کوبا و ممیزی و ارزیابی ریسک تأسیسات در دستور کار این گروه است تا وضع ایمنی این تأسیسات ارزیابی و اصلاحات مورد نیاز به کارشناسان کوبایی منتقل شود.
گروه اعزامی همچنین قرار است با مقام‌های نفتی کوبا دیدارهایی داشته باشد، همچنین تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش از جمله دستگاه فوم‌ساز، لباس‌های آتش‌نشانی و ضد اسید، دستگاه تنفس و موارد دیگر در حد مقدور به این کشور ارسال شد.
گفتنی است با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی در وزارت نفت، ارائه خدمات و مشاوره‌های فنی و مهندسی به کشورهای دوست و همکار به‌عنوان یکی از سیاست‌های وزارت نفت دنبال می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی