۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۱۴۸۱۷۸
وزیر کشور:  

پتروشیمی گچساران، شتاب‌دهنده رشد اقتصادی است

وزیر کشور با اشاره به اینکه آورده اولیه صنعت پتروشیمی گچساران سالانه ۸۰ میلیون دلار برای استان است، گفت: بهره‌برداری از این طرح نقش مهمی در بهبود رشد اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌کند. 
پتروشیمی گچساران، شتاب‌دهنده رشد اقتصادی است
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، در ابتدای بازدید احمد وحیدی از پتروشیمی گچساران،‌ معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس که برای تسریع در پیشرفت پروژه و رفع مشکلات سه روز در این پتروشیمی حضور دارد به ارایه توضیحاتی در خصوص روند پیشرفت پروژه پرداخت.
حسن نشان زاده مقدم با اشاره به شتاب قابل توجه به این پروژه بعد از افزایش سرمایه انجام شده با مشارکت هلدینگ خلیج فارس،‌ اظهار داشت: با تاکیدات دکتر علی عسکری مبنی بر سرعت بخشیدن به پروژه‌های در دست اجرا، امروز خوشبختانه این طرح وضعیت مناسبی دارد و واحد الفین تصفیه پساب صنعتی این طرح هم اکنون با ۶۵.۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی، واحد تولید بخار با ۷۶.۴۶ درصد، ساخت برج خنک کننده با ۹۱ درصد پیشرفت در دست اجرا است.
وی خاطر نشان کرد: همچنین واحدهای هوا نیتروژن با ۷۳.۹۹ درصد، واحد تصفیه آب نیز با ۹۱.۶۶ درصد پیشرفت، مخازن ۹۹ درصد پیشرفت و واحد الفین با ۹۴.۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
احمد وحیدی در این بازدید با بیان اینکه محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳ (برش پروپان و سنگین‌تر) در سال خواهد بود گفت: در اواخر امسال اتیلن اولیه در پتروشیمی گچساران تولید خواهد شد. 
وی با ابراز رضایت از پیشرفت پروژه پتروشیمی گچساران، تاکید کرد: این پتروشیمی، دهمین مجموعه تولید اتیلن کشور و زمینه‌ساز ورود صنایع جدیدی در حوزه نفت و گاز به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود. 
وزیر کشور با اشاره به اینکه پتروشیمی در اشتغالزایی شهرستان گچساران نقش مهمی دارد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از پتروشیمی گچساران ۵۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول بکار خواهند شد. 
وحیدی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی این شهرستان بیش از ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است در اواخر امسال با تلاش متولیان امر و دولت سیزدهم شاهد تولید اولیه و آزمایشی اتیلن از پتروشیمی گچساران باشیم. 
وی ابراز امیدواری کرد که پتروشیمی گچساران در سال ۱۴۰۲ وارد فاز  تولیدات جدید صنعتی در حوزه اتیلن و نفت و گاز شود. 
فرماندار گچساران نیز در این بازدید، با اشاره به رویکرد محرومیت‌زدایی دولت مردمی سیزدهم روند ساخت پتروشیمی گچساران را رضایت بخش خواند. 
روانبخش دیهیم خوب، افزود: این طرح سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با خط لوله‌ای بطول ۹۵ کیلومتر تامین می‌کند. 
وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری اولیه این طرح صنعتی ۴۲۴.۷ میلیون یورو ارزی و  هفت هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال و تسهیلات ارزی معادل (۱.۲ میلیارد یورو) است.
دیهیم خوب بیان کرد: تحقق به هنگام طراحی، احداث و نصب تجهیزات پتروشیمی گچساران مدیون توان متخصصان داخلی است که در این زمینه سنگ تمام گذاشتند. 
راه اندازی پتروشیمی گچساران در توسعه گچساران نقش مهمی دارد
 نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار  با اشاره به اینکه دولت و مجلس در کنار هم برای  شکوفایی و توسعه کشور گام برمی دارند تاکید کرد: مسوولان همه  تلاش خود را برای رونق اقتصادی این شهرستان بکار می‌گیرند. 
سید ناصر حسینی‌پور بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده پتروشیمی گچساران در اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که بهره برداری از این طرح موجب تحول در منطقه خواهد شد. 
وی اظهار داشت: امید می‌رود با راه اندازی این واحد صنعتی شاهد شکوفایی در صنایع پایین دست  صنعت پتروشیمی  در گچساران باشیم. 
حسینی‌پور خاطر نشان کرد: با توجه به مصوبات سفر رییس جمهور در خصوص رشد و شکوفایی صنایع پایین دستی پتروشیمی اقدامات خوبی در سال آینده در این شهرستان انجام خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی