۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۴۸۶۴۸

صادرات بنزین چین دو برابر شد

صادرات بنزین چین پس از این که پالایشگاه‌ها از سهمیه‌های جدید صادرات استفاده کردند، در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷.۴ درصد افزایش یافت.
صادرات بنزین چین دو برابر شد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  آمار گمرک چین نشان داد صادرات بنزین طی ماه میلادی گذشته ۱.۱۲ میلیون تن بود که ۹۷.۴ درصد در مقایسه با اوت سال ۲۰۲۱ افزایش داشت. حجم صادرات بنزین در فاصله ژانویه تا اوت، ۳۰.۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، کاهش داشت.
صادرات دیزل چین به ۸۳۰ هزار تن رسید که ۵۱.۸ درصد در مقایسه با اوت سال ۲۰۲۱ افزایش داشت. صادرات دیزل در هشت ماه نخست سال میلادی جاری، به ۳.۲۵ میلیون تن بالغ شد که ۷۸.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کاهش نشان داد.
صادرات سوخت جت در اوت ۱۵.۴ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت و به ۷۸۰ هزار تن رسید. با این حال میزان صادرات در هشت ماه نخست سال میلادی جاری، ۴.۴ درصد رشد کرد و به حدود ۵.۵۴ میلیون تن رسید.
پس از این که پکن سهمیه‌های صادرات بیشتری را در ژوئن و ژوئیه اختصاص داد، تحلیلگران و معامله‌گران بهبود صادرات بنزین، دیزل و سوخت جت چین را در اوت پیش بینی کرده بودند.
بر اساس گزارش رویترز، آمار گمرکی همچنین نشان داد واردات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) به چین در اوت، ۲۸.۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرد و به ۴.۷۲ میلیون تن رسید. واردات در هشت ماه نخست سال میلادی جاری ۲۱.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۱.۳ درصد کاهش داشت و به ۴۰.۶۴ میلیون تن بالغ شد. واردات گاز از طریق خط لوله، ماه میلادی گذشته ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرد و به ۴.۱۳ میلیون تن رسید. حجم واردات از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، با ۱۰.۶ درصد افزایش، به ۳۰.۴۰ میلیون تن بالغ شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی