۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۱۴۸۶۵۸

کشف سرقت از خط لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت خام مارون-اصفهان

در پی تعرض به خط لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان (در محدوده کیلومتر ۳۹۵ شهرستان نجف آباد) ایمن سازی و رفع نشتی انجام شد.
کشف سرقت از خط لوله ۳۲ اینچ انتقال نفت خام مارون-اصفهان
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرزی "نفت ما"، در پی تعرض به خط لوله 32 اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان (در محدوده کیلومتر 395 شهرستان نجف آباد) ایمن سازی و رفع نشتی انجام شد.
قدرت سربازی سرپرست منطقه در این باره گفت: در روز جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ افراد سودجو با تعرض به خط لوله نفت خام مارون به اصفهان در محدوده کیلومتر ۳۹۵ شهرستان نجف آباد و جوشکاری و نصب انشعاب غیر مجاز بر روی لوله باعث وارد کردن آسیب به این شریان مهم و حیاتی انرژی شده بودند که با گزارش گشت حراست از مشاهده نشتی مراتب اعلام و در کوتاهترین زمان ممکن تیم‌های فنی، عملیاتی و ستادی منطقه به محل اعزام شدند.

وی افزود: همزمان با اعزام تیم‌های تعمیراتی به محل با هماهنگی کنترل مرکزی، عملیات انتقال نفت خام متوقف و محل مورد نظر جهت انجام تعمیرات ایمن شد. پس از ایمن سازی خط لوله 32 اینچ مورد نظر نفت خام موجود در محل حادثه به وسیله تانکرهای مکنده (آیخوف) و یکدستگاه نفتکش جمع آوری و با نظارت HSE منطقه و اداره محیط زیست نجف آباد خاک‌های آلوده با چندین دستگاه کمپرسی به لندفارم مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی منتقل شد.

سرپرست منطقه ادامه داد: در این عملیات درپوش لوله ای با همکاری کارکنان واحدهای مرتبط فنی در محل فوق نصب و پس از پوشش لوله و تخلیه کامل خاکهای آلوده، کانال با خاک تمیز پر شد. در نهایت پس از حدود 9 ساعت توقف مجدداْ خط لوله در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

 سربازی در پایان اشاره کرد: تعرض به شریان های حیاتی کشور، باعث اختلال در عملیات سوخت‌رسانی و تبعات جانی، مالی و زیست محیطی می‌شود و انتظار داریم مردم در صورت مشاهده هرگونه تعرض به حریم خطوط لوله از طریق شماره‌ تلفن های درج شده بر روی مارکرهای(نشانگر) خطوط لوله، اطلاع رسانی نموده و یاری رسان خدمتگزاران خود در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران باشند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی