۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۴۸۷۴۲

دفاع مقدس؛ سرآغازی دیگر برای صنعت نفت

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
جنگ
جنگ
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،دوران هشت‌ساله دفاع مشروع امت ایران در حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم، یکی از حساس‌ترین برهه‌های حیات مردم ایران به شمار می‌آید.
 
این دفاع مقدس در زمینه‌های سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... از سوی قشور مختلف جامعه به درستی و بی نقص انجام گرفت و باعث شد این حادثه عظیم، در یاد ملت ایران و نسل‌های بعد بماند.
 
در این میان صنعت نفت کشور نیز با همه قوای فنی و انسانی خود در کنار آحاد ملت ایران با این تهاجم جنگید و در واقع ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برای تاریخ صنعت نفت کشور به‌عنوان آغازی دیگر قلمداد می‌شود.
 
هشت سال پرافتخار در کارنامه صنعت نفت ایران به ثبت رسیده که گواه این مدعا ۱۰۲۴ شهید، 10 هزارو ۱۸۱ جانباز، ۱۱۹۷ آزاده و ۱۳ هزار و ۵۵۰ رزمنده است.
 
صنعت نفت کشور در دوران دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگری به نقش آفرینی پرداخت، از سویی تامین هزینه‌های جنگ تحمیلی که از عایدات نفتی انجام می‌شد، سبب شده بود که کارکنان غیور صنعت نفت به وظایف خود بیش از گذشته عمل کنند، این درحالی بود که دشمن سعی در انهدام این سرچشمه های مالی داشت و هرروز مراکز حیاتی و راهبردی صنعت نفت از جمله واحدهای پالایشی، خطوط لوله، سکوها و اسکله‌ها و ... را هدف حمله خود قرار می‌داد.
در واقع بعضی از این مراکز به جبهه جنگ بدل شده بودند، اما غیورمردان صنعت نفت توانستند از عهده نگهداری و صیانت از این مراکز برآیند و غیرت خود را بر جهانیان به اثبات برسانند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای