۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۱۴۹۳۵۰

توقف فروش LNG چین به خریداران خارجی

چین از واردکنندگان دولتی گاز خواست فروش مجدد گاز طبیعی مایع (LNG) به خریداران تشنه انرژی در اروپا و آسیا را متوقف کنند تا تامین داخلی انرژی برای فصل گرمایش زمستان، تضمین شود.
توقف فروش LNG چین به خریداران خارجی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی که برنامه‌ریز اقتصادی ارشد چین است، از شرکت‌های پتروچاینا، سینوپک و CNOOC خواست محموله‌های زمستانی را برای مصرف داخلی نگه دارند. اگرچه فروش مجدد LNG از سوی چین، تا حدودی مایه آسودگی خاطر خریداران اروپایی شده بود اما رشد سریع ذخایر و هزینه بالای حمل مجدد، از جذابیت این خرید کاسته بود.
پیش بینی‌هایی که از کمبود اندک عرضه گاز وجود دارد، احتمالا عامل این اقدام پکن بوده که وعده داده است خانه‌ها را زمستان امسال گرم نگه دارد. فروش مجدد، نقطه عطفی برای چین بود که سال گذشته با افزایش خرید از بازار محموله‌های تک، از ژاپن سبقت گرفته و بزرگترین واردکننده LNG جهان شده بود اما این کشور امسال ممکن است برای نخستین بار با کاهش مصرف گاز روبرو شود.
واردکنندگان انرژی به دقت حضور مقامات بلندپایه در کنگره سالانه خلق چین را زیر نظر دارند. شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، در سخنرانی دو ساعته‌ای که روز یکشنبه داشت، بر امنیت انرژی تاکید و تکرار کرد این کشور باید به شکل محتاطانه‌ای برنامه گذار سبز خود را پیش ببرد تا از ریسک کمبود تامین انرژی اجتناب کند.
قیمت گاز در اروپا تقریبا ۶۰ درصد از رکورد بالایی که در ماه اوت داشت، کاهش پیدا کرده است. با این حال، همزمان با تلاش کشورهای اروپایی قطع وابستگی به انرژی روسیه پس از جنگ در اوکراین، همچنان برای این وقت از سال بسیار گران است. سیل محموله‌های LNG به اروپا، روی قیمت محموله‌های تک تاثیر گذاشته و باعث شده است صادرکنندگان، بعضی از این محموله‌ها را به مقصد آسیا تغییر دهند که نرخهای جذابتری دارد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با اقدام چین برای تضمین تامین داخلی انرژی، ممکن است شمار محموله‌های LNG به مقصد اروپا کاهش پیدا کرده و کمبود انرژی این منطقه در زمستان سردتر، تشدید شود. چین قراردادهای بزرگی برای خرید LNG از صادرکنندگانی مانند آمریکا دارد و معامله‌گران این کشور آسیایی، امسال در بحبوحه تقاضای داخلی ضعیف، بخشی از این محموله‌ها را به اروپا فرستاده اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی