۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۴۹۳۹۴

صربستان صادرات گاز را ممنوع کرد

صربستان صادرات گاز طبیعی را تا پایان ماه متوقف کرد تا از بازار انرژی داخلی محافظت کند.
صربستان صادرات گاز را ممنوع کرد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  در بیانیه دولت صربستان آمده است: دولت در جلسه روز گذشته تصمیم گرفت به منظور تامین مطمئن بازار داخلی و جلوگیری از آسیب به اقتصاد و شهروندان، صادرات گاز طبیعی از کشور را تا پایان اکتبر به طور موقت ممنوع کند .
 هفته گذشته، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، خواستار تقویت امنیت سیستم حمل و نقل گاز این کشور شد که از روسیه از طریق خط لوله ترک استریم تامین می‌شود. کرملین اعلام کرد که ترک‌استریم در حال حاضر تنها خط لوله «کاملاً کاربردی و با بارگیری کامل» برای عرضه گاز روسیه به اتحادیه اروپا است.
به گفته ووچیچ، روزانه شش میلیون متر مکعب گاز روسیه از طریق خط لوله ترک استریم به صربستان ارسال می شود.
در اوایل ماه جاری، رئیس‌جمهور صربستان از اتحادیه اروپا خواست تا در بحبوحه بحران انرژی که با تحریم‌های این اتحادیه علیه مسکو و کاهش شدید گاز روسیه تشدید شده، از کشورهای بالکان حمایت مالی کند. اگرچه صربستان عضو اتحادیه اروپا نیست، اما انرژی آن از طریق کشورهایی که این اتحادیه هستند ترانزیت می‌شود، به این معنی که تحریم های اعمال شده توسط اتحادیه علیه روسیه مستقیماً بر آن تأثیر می گذارد. 
ووچیچ با تحریم‌های مسکو مخالف بوده و به صراحت گفته است که کشورش به تامین انرژی از روسیه ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور صربستان نگرانی‌های خود را در مورد فصل گرمایش پیش رو ابراز کرده و گفته است که کشورش حدود 660 میلیون متر مکعب گاز ذخیره شده برای زمستان دارد که برای سه ماه مصرف کافی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی