۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۱۵۰۲۸۱

افزایش آلودگی هوای تهران طی امروز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، امروز (۲۹ آبان‌ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که این وضعیت نشانگر تشدید آلودگی هوای پایتخت نسبت به روز گذشته است.
افزایش آلودگی هوای تهران طی امروز
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح امروز (29 آبان ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته و افزایش ترافیک صبحگاهی، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.
حاکمیت پایداری و سکون جو در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد بنابراین همزمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نیست.
 با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۳۰ آبان‌ماه) تا حدودی از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، بااین‌حال آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.
تداوم شرایط پایدار جوی در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد همچنین با توجه به عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه و افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۳۳ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات‌ معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۴۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان جزو گروه‌های حساس محسوب می‌شوند و باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به‌طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تاحدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت بگیرد؛ کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این مثال‌هاست.
گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود که بر اساس آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می‌شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و  از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه‌ها و از محدوده از ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می‌گیرد. بر اساس این دسته‌بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی