۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۸
کد مطلب : ۱۵۰۳۲۶

یمن از خنثی سازی عملیات غارت نفت خبر داد

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یک نفتکش خارجی که به دنبال غارت نفت از مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی در استان حضرموت در شرق کشور بود، مجبور به عقب نشینی کردند.
یمن از خنثی سازی عملیات غارت نفت خبر داد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، سریع در این باره افزود:نیروهای مسلح یمن یک نفتکش را که قصد داشت به بندر الضبه نزدیک شود، مجبور کردند این بندر را ترک کند.
بندر الضبه در اشغال مزدوران ائتلاف عربی به رهبری عربستان و همراهی امارات قرار دارد.
سریع گفت: مأموریت این نفتکش، غارت مقادیر زیادی نفت بود.
وی با اشاره به این که " این کشتی در ابتدا، هیچ توجهی به هشدارهای نیروهای مسلح یمن نکرد. "، افزود: دشمن نیز در صدد بود که اقداماتی اتخاذ کند، که نیروهای مسلح یمن آن را رصد و به صورت مناسب با آن برخورد کرد.
سریع در پایان تأکید کرد: نیروهای مسلح یمن به دفاع از ثروت ملی و حاکمیتی کشور ادامه خواهند داد تا درآمدهای یمن، در خدمت تمام یمنی‌ها باشد و تمام حقوق کارمندان در سراسر کشور پرداخت شود.
این سومین عملیاتی است که نیروهای مسلح یمن برای عقب راندن کشتی‌های نفتکش برای غارت نفت یمن است.
دومین این عملیات در تاریخ ۲۱ اکتبر گذشته صورت گرفت، جایی که یک نفتکش تلاش کرد که نفت خام را از طریق بندر الضبه غارت کند.
دومین عملیات نیز در تاریخ ۱۰ماه جاری میلادی روی داد که در جریان آن نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز تلاش کردند تا حجم زیادی نفت را از طریق بندر "قنا" سرقت کند؛ بندری که در استان شبوه قرار دارد و ائتلاف برای قاچاق نفت از آن استفاده می شود.
منابع خبری بعد از ظهر امروز از وقوع انفجار در بندر الضبه واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت (شرق یمن) خبر دادند. منابع محلی خبر دادند که یک پهپاد بندر الضبه را هدف قرار داده است. این حمله فقط چند ساعت قبل از ورود یک نفتکش خارجی صورت گرفته است.
سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات پهپادی صورت‌گرفته در بندر الضبه (شرق یمن) تنها یک ضربه هشداردهنده ناچیز بود که با هدف جلوگیری از غارت و قاچاق نفت صورت گرفت.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی