۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
کد مطلب : ۱۵۰۷۵۶

گازوئیل و نفت ارزان روسیه در راه پاکستان

وزیر نفت پاکستان تاکید کرد روسیه گازوئیل و نفت را با نرخ ارزان در اختیار این کشور قرار خواهد داد.
گازوئیل و نفت ارزان روسیه در راه پاکستان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، «مصدق مالک» وزیر نفت پاکستان با موفقیت آمیز خواندن نتایج سفر به روسیه گفت: «روسیه بنزین، گازوئیل و نفت خام را با نرخ ارزان در اختیار ما قرار می‌دهد.»
او تاکید کرد سال گذشته دنیا به سمت انرژی سبز پیش رفت و در چنین شرایطی بخش زیادی از گاز طبیعی مایع را خریداری کرد، روسیه در حال حاضر گاز طبیعی مایع ندارد، اما گفتگو‌ها درخصوص گاز مایع با شرکت‌های خصوصی و همچنین کارخانه‌های دولتی گاز مایع انجام شده است. 
مصدق مالک افزود: در خصوص خط لوله نیز با روسیه گفتگو‌هایی صورت گرفت، دولت روسیه در حال ساخت نیروگاه‌های جدید گاز مایع طبیعی است و موافقتنامه‌های جدیدی در این باره با نیروگاه‌های روسیه انجام خواهیم داد.
به گفته وزیر نفت اسلام آباد، دستور نخست وزیر پاکستان است که کشور باید در زمینه کشاورزی خودکفا شود، خارج شدن دود از دودکش کارخانجات باعث ایجاد اشتغال می‌شود، اشتغال همه جوان‌ها باعث رشد اقتصادی می‌شود، اقتصاد کشور باید به رشد ۷ درصدی برسد.
شایان ذکر است کارشناسان اقتصادی در پاکستان خطر ورشکستگی اقتصادی کشور را بیش از هر زمان دیگر جدی می‌دانند و جناح مخالف دولت نیز نسبت به آن هشدار داده است با این حال وزیر دارایی پاکستان هرگونه خطر ورشکستگی را رد کرده است.
روزنامه پاکستانی «جنگ» طی گزارشی وضعیت اقتصاد این کشور را خطرناک توصیف کرد و نوشت: میزان مبادله اعتبار پیش فرض در راستای پرداخت بدیهی‌های خارجی پاکستان منفی است و بیانگر کاهش اعتماد افراد و نهاد‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور می‌باشد.
به گزارش رسانه‌های پاکستان، ادامه نابسمانی در بازارهای این کشور و طوفان تورم زندگی مردم به ویژه قشر کم درآمد را درنوردیده است، درحالی که آشفتگی سیاسی ناشی از تقابل دولت و اپوزیسیون باعث دشوار شدن رونر بهبود معیشت و ثبات اقتصادی پاکستان شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی