۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۱۵۰۷۶۹

ثبت رکوردهای جدید در پتروشیمی فن آوران

پتروشیمی فن آوران در ماه های آبان و آذر سالجاری توانست به رکورد های جدید تولید محصولات اسید استیک و منوکسید کربن دست یابد و مهر تاییدی دگر بر صحت برنامه ریزی های بعمل آمده و اقدامات پیشگیرانه و تعمیرات اساسی صورت گرفته اخیر بزند.
ثبت رکوردهای جدید در پتروشیمی فن آوران
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، واحد اسید استیک پتروشیمی فن آوران که در پی اورهال خرداد ماه سالجاری و تعویض موفق راکتور 2101 آن در شرایط تحریم و بدست متخصصان متعهد و توانمند این شرکت، پرتوان در مدار تولید قرار گرفته بود در جهت اهداف ترسیمی و استراتژی های کاربردی عملیات تعمیرات اساسی آن مبنی به ظرفیت رسیدن در تولید، ضمن تحقق این آرمان موفق به ثبت رکورد تولید روزانه این محصول به میزان 513 تن و برای نخستین بار از بدو راه اندازی در تاریخ 22 آبان امسال گردید.
شایان ذکر است ظرفیت اسمی تولید روزانه این واحد 450 تن در روز می باشد که رکورد اخیر رشد 14 درصدی تولید این محصول نسبت به ظرفیت طراحی را نشان می دهد.
در همین راستا این واحد علاوه بر ثبت رکورد تولید روزانه اسید استیک در آبان ماه، توانست بیشترین میزان تولید این محصول طی یک ماه تولیدی را از زمان راه اندازی به میزان 14،198 تن محقق سازد که در جهت پاسخگویی بهینه به تقاضای بازار های داخلی توسط  این تنها تامین کننده اسید استیک در کشور، گامی موثر و مهم بشمار می رود.
واحد منوکسید کربن پتروشیمی فن آوران نیز همگام با واحد اسید استیک و بعنوان واحد بالادست آن، متاثر از تعمیرات اساسی موفق امسال، توانست رکورد روزانه تولید این محصول را به میزان 367 تن در تاریخ 13 آذر 1401 برای نحستین بار از آغاز بهره برداری به نام خود ثبت نماید که نسبت به آخرین رکورد تولید روزانه این واحد که در دیماه 1395رقم خورده بود رشد 2/6 درصدی را نشان می دهد. این روند زمینه تامین پایدارخوراک واحد های پاین دست منطقه و نیز مصرف کپتیو پتروشیمی فن آوران را  فراهم می آورد.
شرکت پتروشیمی فن آوران به عنوان تولید کننده مطرح متانول، اسید استیک و منوکسید کربن در کشور و منطقه، بر آن است تا با حفظ و توسعه ظرفیت تولیدات خود زمینه گسترش بازار های هدف و سودآوری پایدار ار در افق چشم انداز ترسیمی را محقق سازد و دستاورد های فوق الذکر حکایت از حرکت دقیق این شرکت در مسیر افق ترسیمی دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی