۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۵۰۸۷۵

گرانی برق به ایرلند هم رسید

سومین تامین‌کننده بزرگ برق در ایرلند شمالی، Electric Ireland از افزایش ۲۴ درصدی قبوض برق خانگی از ماه ژانویه خبر داده است.
گرانی برق به ایرلند هم رسید
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، الکتریک ایرلند یک شرکت برق ایرلندی است که برق و گاز را برای مشتریان تجاری و مسکونی در ایرلند تامین می‌کند.سومین تامین‌کننده بزرگ برق در ایرلند شمالی، Electric Ireland از افزایش ۲۴ درصدی قبوض برق خانگی خود از ماه ژانویه خبر داده است. این افزایش ۲۴ درصدی حدود ۵۰۴ پوند به صورت‌حساب سالانه یک خانواده معمولی ایرلندی اضافه می‌کند.
این در حالی است که الکتریک ایرلند حدود ۹۰ هزار مشتری مسکونی در ایرلند شمالی دارد. این در حالی است که شرکت Power NI بزرگ‌ترین تامین‌کننده برق این کشور می‌گوید که مشتریانش در زمستان امسال شاهد افزایش قیمت بیشتر در قبوض برق خود نخواهند بود. همچنین این شرکت برق حدود ۴۷۳ هزار مشترک داخلی را تامین می‌کند. پس از بررسی، این نهاد تنظیم‌کننده خدمات شهری اعلام کرد که قیمت‌ها را از ماه ژانویه سال پیش رو، ۱۴ درصد کاهش می‌دهد. با این حال، مشتریان به دلیل کاهش سطح حمایت دولت، کاهشی در صورت حساب‌های خود نخواهند دید. شرکت Power NI تنها تامین کننده برق داخلی در ایرلند شمالی است که قیمت آن تنظیم می‌شود و سطح حفاظتی بیشتری را برای مشتریان فراهم می‌کند، زیرا تعرفه‌ها فقط از طریق یک فرمول نظارتی تنظیم می‌شوند.
بیل کویل، رئیس بخش مسکونی در الکتریک ایرلند، گفت: افزایش هزینه‌های برق عمده فروشی ما، ناشی از افزایش قابل توجه قیمت‌های عمده‌فروشی بین‌المللی انرژی به دنبال بحران کنونی در بخش انرژی است که افزایش تعرفه‌های مسکونی ما را از اول ژانویه سال آینده ضروری کرده است.
او می گوید: در حالی که می‌دانیم این خبر ناامید‌کننده است، به مشتریان خود نامه‌هایی فرستاده‌ایم و به آن‌ها توصیه کرده‌ایم که این افزایش قیمت ضروری است و به آن‌ها اطمینان داده‌ایم که سعی خود را خواهیم کرد که قیمت‌ها را تا حد امکان پایین نگه داریم. ضمانت قیمت انرژی (EPG) طرح دولتی است که در حال حاضر قبوض برق و گاز را کاهش می‌دهد، اما این سطح حمایت در ایرلند شمالی از ژانویه به دلیل کاهش هزینه‌های عمده‌فروشی در حال کاهش است. این بدان معناست که قبض اعتباری معمولی حدود ۸۴۷ پوند در سال باقی می‌ماند و صورت‌حساب‌های معمولی برای مشتریان دارای پیش‌پرداخت در حدود ۸۲۶ پوند در سال باقی می‌ماند.
رئیس سیاست انرژی در شورای مصرف‌کننده ایرلند شمالی، ریموند گورملی، می‌گوید: این خبر خوشایند است که Power NI یک کاهش قیمت مورد نیاز را برای مشتریان خود اعلام کرده است. با این حال، این واقعیت که همزمان تغییراتی در طرح EPG اتفاق می‌افتد، به این معنی است که مصرف کنندگان تفاوتی در صورت حساب‌های خود مشاهده نخواهند کرد. همچنین Power NI اعلام کرد که صورت‌حساب‌های مشتریان بدون تغییر باقی می‌ماند. ویلیام استیل، مدیر راه‌حل‌های مشتریان شرکت، می‌گوید: ما سخت کار می‌کنیم تا قیمت‌های خود را تا حد ممکن در این دوره زمانی چالش‌برانگیز پایین نگه داریم و از حمایت مستمری که طرح EPG دولت برای مشتریان داخلی در ایرلند شمالی ارائه می‌کند استقبال می‌کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی