۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۱۵۰۹۶۰

هشدار رئیس کمیسیون اروپا درمورد کمبود گاز

درحالی که کشورهای اروپایی به دنبال تحریم بخش نفت و گاز روسیه، زمستانی سخت را تجربه کرده و با بحران انرژی برای ورود به سال جدید آماده می شوند، رئیس کمیسیون اروپا درمورد کمبود ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز در سال آینده میلادی هشدار داد.
هشدار رئیس کمیسیون اروپا درمورد کمبود گاز
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، تارنمای خبری آمریکایی هیل در گزارشی در این باره نوشت: «اورسولا فون درلاین» نسبت به کمبود تامین گاز در سال آتی میلادی در این اتحادیه هشدار داد.
رئیس کمیسیون اروپا در یک کنفرانس خبری در بروکسل در این باره به صراحت گفت: با وجود اقدامات صورت گرفته، ممکن است برای سال آتی میلادی همچنان با کمبود ۳۰ میلیارد مترمکعب گاز مواجه باشیم.
 رئیس کمیسیون اروپا نسبت به کمبود گاز در سال آتی میلادی هشدار داد
درهمین زمینه خبرگزاری رویترز نیز به نقل از «آژانس بین المللی انرژی» نوشت: اتحادیه اروپا سال ۲۰۲۳ با کمبود ۳۰ میلیارد متر مکعب گاز مواجه خواهد شد که این میزان حدود ۷.۶ درصد از مجموع ۳۹۵ میلیارد مترمکعب گاز مورد نیاز این اتحادیه است که برای سال آتی میلادی تخمین زده می شود.
آژانس بین المللی انرژی همچنین هشدار داده است که تضمینی بر تداوم وضعیت فعلی دمای ملایمی که در آغاز فصل زمستان در اروپا مشاهده می شود، نیست، از سویی ممکن است روسیه اقدام به کاهش عرضه گاز کند و درهمین حال پیش بینی می شود که عرضه جهانی «ال‌ان جی» (LNG) (گاز طبیعی مایع) نیز محدود باشد.
«فاتح بیرول» (Fatih Birol) مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی که در این کنفرانس خبری مشترک با رئیس کمیسیون اروپا، در این باره گفت چنانچه این سه عامل را در کنار یکدیگر قرار دهیم آنگاه (برای تامین کمبود گاز) مشکل خواهیم داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی