۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
کد مطلب : ۱۵۰۹۸۳

قیمت نفت سال آینده به ۱۰۰ دلار می‌رسد

بانک آمریکا پیش بینی کرد، قیمت شاخص جهانی نفت برنت به علت بهبود تقاضا در چین، کاهش عرضه روسیه و اجرای کامل کاهش تولید اوپک پلاس، در سال آینده میلادی به طور متوسط به ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.
قیمت نفت سال آینده به ۱۰۰ دلار می‌رسد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، بانک آمریکا (BofA) پیش بینی کرد، شاخص جهانی نفت برنت به دلیل چرخش ملایم و غیرتهاجمی سیاست ‌های پولی فدرال رزرو آمریکا و بازگشایی موفقیت ‌آمیز اقتصادی چین، دوباره و با سرعت از 90 دلار در هر بشکه عبور خواهد کرد.
اخیرا، به دلیل ترس از اینکه اقتصاد جهانی ضعیف سبب کاهش تقاضا برای سوخت شود، قیمت نفت به طور پیوسته در حال کاهش بوده و قیمت ها در مسیر ثبت دومین سه ماهه کاهشی قرار گرفته اند.

اما بانک آمریکا پیش بینی کرد، هر بشکه نفت برنت که در معاملات روز دوشنبه به 75.95 دلار در هر بشکه رسیده بود، به علت بهبود تقاضا برای نفت در چین، پس از کم کردن محدودیت های کرونایی و کاهش عرضه روسیه به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا، در سال آینده میلادی به طور متوسط به 100 دلار در هر بشکه برسد.
این بانک در یک یادداشت تحقیقاتی اعلام کرد، علاوه بر این، اجرای کامل کاهش تولید 2 میلیون بشکه ای اوپک پلاس نیز سبب تقویت قیمت ها خواهد شد.
با این حال این بانک اعلام کرد: «پیش بینی های ما در مورد تقاضا و قیمت نفت در سال 2023 به میزان زیادی به رشد قوی تقاضا در چین و هند بستگی دارد، از اینرو هرگونه تاخیر در بازگشایی آسیا می تواند بر مسیر قیمتی مورد انتظار ما تأثیر بگذارد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی