۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۳
کد مطلب : ۱۵۰۹۹۱

مولداوی علیه شرکت گاز پروم شکایت می کند

آندری اسپینو معاون نخست وزیر مولداوی گفت که کیشیناو از گازپروم روسیه که متهم به ایجاد بحران انرژی در این کشور است، به دلیل عدم اجرای قرارداد شکایت می کند.
مولداوی علیه شرکت گاز پروم شکایت می کند
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، خبرگزاری تاس می گوید که اسپینو در مصاحبه ای با دویچه وله تاکید کرد که گازپروم مقصر این واقعیت است که ما مجبور به خرید گاز و برق در بازار بین المللی می شویم و در حال آماده شدن برای شکایت از نگرانی به دلیل عدم اجرای قرارداد هستیم.
وی در این باره گفت: قیمت خرید گاز در ژانویه افزایش می یابد و طبق توافقنامه، روزانه ۵.۷ میلیون مترمکعب گاز طبیعی باید خریداری کنیم و بخش قابل توجهی از این حجم برای تولید برق استفاده می شود.
گازپروم حجم روزانه گاز عرضه شده به مولداوی را از از اول اکتبر ۳۰ درصد کاهش داده است و شرکت روسی این مساله را با مشکلات فنی مربوط به محدودیت ترانزیت از طریق اوکراین دانست.
وی خاطرنشان کرد که مولداوی دلیلی برای تغییر تعرفه های گاز برای مصرف کنندگان نمی بیند، زیرا آنها به موقع تعدیل نشده اند.
وی تصریح کرد: امروز ما با افزایش تعرفه روبه رو هستیم که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات انرژی کشور محاسبه شده است.
به گفته وی، مولداوی قصد دارد کسری ایجاد شده در ماه دسامبر را با هزینه ذخایر گازی که این جمهوری به سیستم های حمل و نقل گاز اوکراین و رومانی پمپاژ کرده است، پوشش دهد. تا به امروز، ذخایر گاز این کشور حدود ۲۰۰ میلیون متر مکعب برآورد شده است.
به گفته مقامات مولداوی ، این میزان ذخیره برای مصرف یک ماه زمستان کافی است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی