۴
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۵۱۰۱۷
در هشت ماهه امسال محقق شد:

رشد چشمگیر۳۹درصدی فروش نفت سپاهان

روغن صنعتی
روغن صنعتی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت انرزی "نفت ما" بر اساس آمار و اطلاعات سامانه کدال، جمع فروش نفت سپاهان در هشت ماهه امسال منتهی به سال مالی 29/12/1401 بالغ بر دوازده هزار و 189 میلیارد تومان شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و 790 میلیارد تومان بود، به میزان 38.7 درصد رشد داشته­ است.
شایان ذکر است که جمع فروش داخلی نفت سپاهان در هشت ماهه امسال به رقم پنج هزار و 813 میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود که چهار هزار و 292 میلیارد تومان بود 35.4 درصد افزایش نشان می ­دهد.
همچنین جمع فروش صادراتی نفت سپاهان در هشت ماهه امسال عدد شش هزار و 530 میلیارد تومان را ثبت کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که چهارهزار و 630 میلیارد تومان بود، 41 درصد رشد داشته ­است.
در هشت ماه سال 1401 ، بیشترین میزان فروش داخلی شسپا مربوط به محصولات روغن موتور بنزینی با یکهزار و 775 میلیارد تومان، روغن موتور دیزلی با یکهزار و 329 میلیارد تومان و روغن پایه با یکهزار و221 میلیارد تومان بوده­ است. سهم فروش روغنهای صنعتی هم 583 میلیارد تومان بوده است.
بیشترین میزان فروش صادراتی شسپا هم متعلق به روغن پایه با چهار هزار و 220 میلیارد تومان، روغن­ های فرآیند با یکهزار و 611 میلیارد تومان، و پارافین 450 میلیارد تومان بوده ­است. سهم فرش روغن موتور بنزینی 105 میلیارد تومان بوده است.
شایان ذکر است که جمع فروش نفت سپاهان در آبان ماه 1401 بالغ بر یکهزار و 460 میلیارد تومان شد که 762 میلیارد تومان متعلق به فروش داخلی و 726 میلیارد تومان هم مربوط به فروش صادراتی بوده­ است. جمع فروش آبان 1401 در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که یکهزار و 87 میلیارد تومان بود 34.3 درصد رشد داشته است.
نفت سپاهان در سال مالی منتهی به 29/12/1400 سیزده هزار و 317 میلیارد تومان درآمد عملیاتی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل خود، رشد 85 درصدی را ثبت کرد. سود عملیاتی آن نیز 3160 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل 94 درصد افزایش داشت. همچنین سود خالص شرکت رقم 3454 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل خود 106 درصد رشد را ثبت نمود. سود خالص هر سهم هم 617 ریال بود که در مقایسه با سال قبل خود 106 درصد افزایش داشت.
نفت سپاهان تولیدکننده محصولاتی همچون روغن پايه، روغن موتور بنزيني، روغن موتور ديزلي، روغن ­هاي صنعتي، روغن هاي فرآيند، ضديخ، گريس، اسلاک واکس، پارافين است و سهم آن با نماد شسپا از سهم­ های بنیادی و رو به رشد در بازار سهام است.
شرکت نفت سپاهان به عنوان بزرگترین تولیدکننده و تأمین­کننده روغن پایه گروه یک در خاورمیانه سهم مناسبی از بازارهای صادراتی را اختیار دارد که باتوجه به ارزآوری، فرصت مناسبی برای اجرای پروژه ­های سرمایه­ ای و کسب سود فراهم می ­آورد. براساس استراتژی ­ها و سند چشم ­انداز شرکت نفت سپاهان، کاهش خام ­فروشی با اجرای پروژه­ های سرمایه ­ای و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و کسب جایگاه مناسب برای برند "اسپیدی" در بازارهای داخلی، یکی از اهداف میان مدت مدیران شرکت محسوب می­ شود و در این زمینه، رکورد کسب بالاترین سهم از بازار داخلی محصولات نهایی به میزان 26 درصد را در سال 1400 ثبت کرد.
در حوزه تولید و فروش، استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و فروش در بازارهای داخلی و صادرات محصولات پالایش شده در دستور کار برنامه های اصلی نفت سپاهان قرار دارد. همچنین در حوزه توسعه و نوآوری، شرکت نفت سپاهان توجه خود را به مطالعه، بررسی و اجرای طرح­ های اقتصادی توسعه شرکت معطوف نموده که حاصل این مطالعات تولید محصول اصلی روغن پایه گروه دو و سه، تولید محصولات جانبی وَکس تصفیه شده خواهد بود که ارزش افزوده اقتصادی تولیدات شرکت را بالا و سبد محصولات شرکت را متنوع خواهد نمود.
همچنین مزایایی از جمله افزایش انعطاف­ پذیری نسبت به نوسان بازار، افزایش قدرت رقابت در بازار را در مقابل رقبا و بهبود سودآوری را به همراه خواهد داشت.
نفت سپاهان درحوزه لجستیک نیز با بهره ­برداری از پروژه ساخت مخازن پایانه صادراتی بندرعباس و سایر طرح­ های توسعه شرکت در جهت کاهش این هزینه ­ها حرکت می ­کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی