۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۱۵۱۱۷۱

تلاش اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت گاز

مقام‌های اتحادیه اروپا در تلاشند تا پیش از پایان سال جاری سقف قیمت گاز را تعیین کنند.
تلاش اتحادیه اروپا برای تعیین سقف قیمت گاز
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وزرای انرژی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در بروکسل نشستی برای تعیین سقف قیمت گاز برگزار می‌کنند تا آخرین تلاش خود تا پایان سال جاری برای حصول توافق را انجام دهند.
 به گزارش فایننشال پست، هفته گذشته مقام‌های ارشد کشور‌های اروپایی وزرای انرژی خود را تحت فشار قرار دادند تا به قیمت نهایی گاز برسند، این سیاست در حال حاضر چندین ماه مورد مناقشه بوده، اما با وجود برگزاری ۲ جلسه اضطراری به نتیجه نرسیده است.
در حال حاضر کشور‌های اروپایی به طور کلی با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کنند. دلیل این بحران هم تحریم‌هاییست که این کشور‌ها به بهانه حملات به اوکراین علیه روسیه وضع کردند و مسکو هم در مقابل صادرات انرژی خود، مانند نفت و گاز و برق، را بسیار محدود کرد.
اوایل ماه جاری اتحادیه اروپا بر سر قیمت هربشکه نفت خام به قیمت ۶۰ دلار توافق کرد. در ابتدا لهستان با این قیمت مخالف بود و تلاش می‌کرد تا این قیمت را بسیار پایین‌تر بیاورد، اما با پذیرش این کشور، ۶۰ دلار قیمت توافقی اعلام شد. در واکنش به این اقدام سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که روسیه این قیمت را نخواهد پذیرفت و به آن واکنش می‌دهد، اوکراین هم در مقابل گفت که چنین اقدامی تاثیر چندانی بر رفتار روسیه نخواهد داشت و کی‌یف انتظار داشته تا این قیمت به حداکثر ۳۰ دلار برسد، زیرا با قیمت تصویب شده کنونی همچنان روسیه منفعت خواهد برد. یکی از اسنادی که به خبرگزاری رویترز رسیده نشان می‌دهد این قیمت ماه ژانویه و پس از آن هر دو ماه یک‌بار برای ارزیابی گذاشته می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی