۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۵۲۱۱۲

رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۲۷ دی‌ماه) با ۶ هزار و ۳۷۳ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۶۸۷ هزار واحدی ایستاد.
رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۳۱۵ واحد افزایش به ۵۲۳ هزار و ۶۴۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۹۲۷ واحد رشد به ۳۱۱ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.
شاخص بازار اول، چهار هزار و ۱۷۴ واحد و شاخص بازار دوم، ۱۴ هزار و ۳۴۷ واحد افزایش را ثبت کردند.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۶ میلیارد و ۳۶۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۴ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۹۱۶ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۸۰ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۶۸ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۵۱۹ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۴۶۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۵۷۶ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۵۴۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۰۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۷۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۲۲ واحد و فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۸۴ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۲۵۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.
بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، بانک تجارت (وتجارت)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت تهران (شتران) و بانک صادرات ایران (وبصادر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۳۸۳ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۳ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۳ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۴۴۰ واحد رسید.
در این بازار بیش از هفت میلیارد و ۱۶۸ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۶۹ هزار و ۸۸۶ نوبت بود.
شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، پویا زرکان آق دره (فزر)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، اعتباری ملل (وملل) و پخش البرز (پخش) تاثیر مثبت بر این شاخص داشتند.
در مقابل پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت شیراز (شراز)، بانک دی (دی)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی مینو (غصینو) و پلیمر آریا ساسول (آریا) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای