۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۵۲۱۳۵

اجرای پروژه فاضلاب شمال کشور از طریق تهاتر نفتی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور زمان بهره‌برداری کامل از پروژه شبکه فاضلاب اهواز را ظرف یک سال آینده اعلام کرد.
اجرای پروژه فاضلاب شمال کشور از طریق تهاتر نفتی
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، اتابک جعفری درباره میزان پوشش شبکه فاضلاب در کشور اظهار داشت: امروز 49.5 درصد شبکه‌های کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند و 1.5 میلیارد متر مکعب پساب تولید شده است. 
وی با اشاره به وضعیت پیشرفت شبکه فاضلاب در اهواز گفت: در این شهر اقدامات خوبی انجام شده است، باید بین فاضلاب و آب‌های سطحی تفاوت قائل شویم. شبکه فاضلاب برای انتقال فاضلاب است و باید به لحاظ هیدرولیکی شرایطی حاکم شود که در بارندگی‌ها پس‌زدگی فاضلاب نداشته باشیم یعنی بتواند فاضلاب را مدیریت و منتقل کند و چیزی باقی نماند که اگر بارندگی زیادی باشد پس‌زدگی داشته باشیم. در بارندگی‌های اخیر نیز نه تنها یک مورد هم پس‌زدگی فاضلاب نداشتیم بلکه بخش عمده‌ای از آب سطحی را هم شبکه فاضلاب شهر منتقل کرد. 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه چند نقطه شهر در بارندگی اخیر تنها دچار آب‌گرفتگی و نه پس‌زدگی فاضلاب شد، تاکید کرد: حتما باید شبکه فاضلاب و تجمیع آب‌های سطحی دو شبکه جداگانه باشند، شهرداری باید مدیریت و برنامه‌ریزی کند و انتقال آب‌های سطحی را انجام دهد، نباید از شبکه فاضلاب انتظار داشته باشیم تمام آب سطحی را منتقل کند این کار نه فنی و نه علمی است و نه اینکه این امکان وجود دارد که شبکه فاضلاب بارندگی را منتقل کند. شبکه فاضلاب فقط برای انتقال فاضلاب طراحی شده است.
وی زمان بهره‌برداری کامل از پروژه شبکه فاضلاب اهواز را ظرف یک سال آینده اعلام کرد.
جعفری درباره وضعیت شبکه فاضلاب شمال کشور نیز گفت: باتوجه به اینکه ما فکر کردیم در شمال باید کمک بیشتری برای تسریع در اجرای پروژه‌های شبکه فاضلاب داشته باشیم و روش‌های سرمایه‌گذاری فعلی هم جواب ندهد بنابراین قرارگاه خاتم‌الانبیاء را در قالب قراردادهای مختلف وارد کردیم و از طریق تهاتر نفتی  قراردادهای خوبی را عقد کردیم و اکنون مشابه اقدامات اهواز در شمال کشور هم اجرای پروژه داریم و ظرف 4 تا 5 سال آینده می‌توانیم کل شبکه فاضلاب شمال کشور را با این روش به اتمام برسانیم.
وی تاکید کرد: میزان پیشرفت پروژه در شهرهای مختلف شمال کشور متفاوت است. احتمالا برخی 40 و برخی تا 50 درصد پیشرفت داشته باشند اما برنامه‌ریزی می‌کنیم در قالب تهاتر نفت با قرارگاه خاتم‌النبیاء و بازار پساب بتوانیم در بازه زمانی میان‌مدت اجرایی کنیم.
 
منبع: ایلنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی