۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۱۵۲۱۶۰

سوت آغاز اولین کنکور زمستانی به صدا درآمد

نوبت اول کنکور ۱۴۰۲،از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۹ دی‌ماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی آغاز شد.
سوت آغاز اولین کنکور زمستانی به صدا درآمد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،  کنکور سراسری از سالهای آغازین برگزاری همواره در تابستان برگزار می‌شد تا داوطلبان پس از رقابت با یکدیگر، از مهرماه سال جدید و همزمان با آغاز سال تحصیلی روی صندلی‌های دانشگاه‌ها قرار بگیرند. امسال بخاطر تغییرات بسیار زیاد، برای نخستین بار کنکور دو نوبت در سال برگزار می‌شود.نخستین نوبت از آزمون ورود به دانشگاه‌ها در روزهای پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی و دومین مرحله در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال آتی برگزار می‌شود. 
نخستین گروهی که نشستن بر روی صندلی‌های آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ را تجربه می‌کنند، داوطلبان گروه علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ شرکت کننده هستند که بیشترین تعداد داوطلب را در بین سایر گروه‌های آزمایشی کنکور امسال به خود اختصاص داده‌اند.
داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه عصر امروز پنج‌شنبه ۲۹ دی ماه برای ورود به دانشگاه‌ها به رقابت می‌پردازند.
آزمون دو گروه آزمایشی ریاضی‌فنی و علوم‌انسانی نیز ساعت ۸ صبح فردا جمعه ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود و داوطلبان گروه هنر ساعت ۱۴:۳۰ همان روز رقابت خود را آغاز می‌کنند. 
گروه آزمایشی علوم تجربی با ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر بیشترین تعداد داوطلب را در کنکور ۱۴۰۲ دارد و ۴۶ درصد داوطلبان را از آن خود کرده است. پس از آن، گروه آزمایشی علوم‌انسانی با ۳۰۹ هزار نفر که معادل ۳۱.۶ درصد داوطلبان است از منظر تعداد داوطلبان در جایگاه دوم قرار دارد.
۱۲۰ هزار و ۹۵ نفر نیز برای شرکت در کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی‌فنی ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۲.۲۷ درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند.
تعداد افراد متقاضی شرکت در آزمون هنر ۳۹ هزار نفر است که کمترین تعداد داوطلبان به این گروه آزمایشی تعلق دارد. همچنین ۶ درصد داوطلبان که معادل ۵۹ هزار نفر هستند در آزمون زبان‌های خارجی امسال شرکت می‌کنند. 
نوبت اول کنکور ۱۴۰۲ با شرکت ۹۷۸ هزار و۴۶۰ داوطلب در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می‌شود. 
در جدول زیر جزئیات برگزاری نوبت اول کنکور سراسری ذکر شده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی