۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۱۵۳۰۳۲

پاسخ آمریکا به ادعای خرابکاری در نورد استریم

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده گفت: واشنگتن در خرابکاری که باعث خسارت‌های جدی به خط لوله گازی نورد استریم در سال گذشته میلادی شد، دخالتی نداشته است.
پاسخ آمریکا به ادعای خرابکاری در نورد استریم
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی ایالات متحده در گفت‌وگویی با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: این یک داستان کاملا اشتباه است.
سیمور هرش، خبرنگار برنده جایزه پولیتزر فوریه ۲۰۲۳ مدعی شد که واشنگتن در حمله ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ به خط لوله انتقال گاز از روسیه به آلمان در دریای بالتیک دست داشته است.
جان کربی همچنین گفت: درباره دست داشتن آمریکا در حمله به این خط لوله گازی مطالبی که گفته شده، درست نیست.
در هشتم فوریه سال جاری میلادی سیمور هرش از قول منبعی ناشناس اعلام کرد که آمریکا با همکاری نروژ در این خرابکاری دست داشته است.
به گفته هرش، این اقدام با هدف مجبور کردن آلمان در تامین تجهیزات دفاعی و کمک مالی به اوکراین در جنگ با روسیه انجام شد.
این روزنامه نگار همچنین نوشت، وسایل انفجاری توسط نیروی دریایی آمریکا با پشتیبانی نروژی‌ها در خط لوله گازی نورد استریم به تاریخ ژوئن ۲۰۲۲ و تحت عنوان مانورهای نظامی جاساز شدند.
وی همچنین گفته بود که این تصمیم از سوی جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و ۹ ماه پس از گفت‌وگو با مقام‌های امنیت ملی ایالات متحده گرفته شده است. در اوایل فوریه سال گذشته میلادی، بایدن قول داد تا اگر روسیه وارد جنگ با اوکراین شود، خط لوله گازی نورد استریم را پایان دهد.
رد ادعای مطرح شده از سوی سیمور هرش توسط جان کربی چند روز پس از آن انجام شد که پکن نیز درباره نقش احتمالی واشنگتن در انفجار این خط لوله گازی پرسش‌هایی را مطرح کرد.
سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه گفت: چرا آمریکا لحن خود را درباره انجام تحقیقات مربوط به انفجار این خط لوله گازی تغییر داده اما همچنان درباره اظهارات مطرح شده از سوی سیمور هرش سکوت کرده است؟
روز پنجشنبه دومای روسیه به درخواستی از شورای امنیت سازمان ملل برای انجام تحقیقاتی درباره این خرابکاری در خط لوله گازی نورد استریم رای داد.
مسکو همچنین خواهان نشست شورای امنیت در ۲۲ فوریه برای بررسی این حمله شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی