> درخواست ماکرون برای صرفه جویی در مصرف آب | نفت ما
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۱۵۳۸۶۰

درخواست ماکرون برای صرفه جویی در مصرف آب

با توجه به اینکه فرانسه یکی از خشک‌ترین زمستان‌های بیش از نیم قرن اخیر را تجربه کرده است، رئیس جمهور این کشور از شهروندان صرفه جویی در مصرف آب را درخواست کرده و از برنامه‌های دولت برای این منظور خبر داد.
درخواست ماکرون برای صرفه جویی در مصرف آب
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، فرانسه یکی از خشک ترین زمستان های بیش از نیم قرن اخیر را تجربه کرده است. تابستان گذشته، ده ها منطقه به طور موقت در این کشور بدون آب بودند. حالا دولت با یک برنامه ملی به این شرایط پاسخ می دهد. تمرکز بر مصرف اقتصادی برای همه - از جمله نیروگاه های هسته ای است.
"امانوئل ماکرون"، رئیس‌جمهور فرانسه با توجه به ماه‌های خشکسالی در فرانسه خواستار صرفه جویی در مصرف آب در سراسر این کشور شده است. او در Savines-le-Lac در کوه های آلپ فرانسه یک طرح ملی آب با حدود 50 اقدام مشخص را معرفی کرده و گفت: به دلیل تغییرات آب و هوایی، تا سال 2050 ما حدود 30 تا 40 درصد آب کمتری نسبت به امروز خواهیم داشت. به همین دلیل است که باید روی صرفه جویی در مصرف آب در دراز مدت تمرکز کنیم.
زمستان امسال در فرانسه باران بسیار کم بارید. به گزارش سرویس آب و هوا Météo France، از زمانی که ثبت آب و هوا در سال 1959 آغاز شد، هرگز تا این حد دوره طولانی بدون باران در زمستان در فرانسه وجود نداشته است. خاک ها به طور قابل توجهی در این دوره زمانی سال خشک شده بودند. سال گذشته فرانسه با کمبود باران و خشکسالی شدید مواجه شد. بیش از 100منطقه به طور موقت آب آشامیدنی نداشتند. با توجه به تغییرات آب و هوایی، روزهای گرم بیشتری در این کشور وجود داشت. به گزارش سرویس هواشناسی، فرانسه در دهه های اخیر با موج های گرمای بیشتر و شدیدتر دست و پنجه نرم می کند. خشکسالی نیز با تغییرات آب و هوایی تشدید خواهد شد.
در این شرایط بر اساس تصمیمات اتخاذ شده همه بخش ها باید برنامه ای برای مصرف 10 درصد آب کمتر تا سال 2030 ارائه دهند. علاوه بر این، ده درصد از آب تصفیه خانه های فاضلاب باید تا آن زمان مورد استفاده مجدد قرار گیرد. در حال حاضر تنها یک درصد از به اصطلاح آب خاکستری در فرانسه مورد استفاده مجدد قرار می گیرد در حالی که در اسپانیا 15 درصد است. در عین حال، مقررات به منظور تشویق استفاده از آب باران باید ساده شود.
همچنین قرار است در آینده قیمت آب به صورت پلکانی در فرانسه افزایش یابد تا مصرف بی رویه گران شود. ماکرون گفت: این بدان معنا نیست که آب گران خواهد بود. او بدون ذکر مثال تاکید کرد که قیمت های بالاتر فقط برای مصرف راحت در نظر گرفته شده است.
نیروگاه های اتمی فرانسه نیز باید در آینده آب کمتری مصرف کنند. رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت: ما باید نیروگاه های هسته ای خود را با تغییرات آب و هوایی تطبیق دهیم. ماکرون گفت: سرمایه‌گذاری‌های آینده باید کار بیشتر با مدارهای بسته را ممکن کند.
به گفته ماکرون، نیمی از آب گرفته شده از طبیعت در فرانسه برای تولید برق استفاده می شود. وزارت محیط زیست فرانسه شب قبل ارقام جدیدی ارائه کرده بود که بر اساس آن نیروگاه های هسته ای سه برابر کمتر از آنچه قبلاً تصور می شد آب مصرف می کنند. بر این اساس نیروگاه های هسته ای به جای 31 درصد از کل مصرف آب، تنها 12 درصد را به خود اختصاص می دهند.
ماکرون همچنین از کمک های مالی هنگفت برای اجرای کارآمدتر مصرف آب خبر داد. بر این اساس باید سالانه حدود 180 میلیون یورو برای تعمیر خطوط آسیب دیده در دسترس قرار گیرد. در حال حاضر حدود 20 درصد از آب از طریق لوله های معیوب و در برخی مناطق حتی تا نیمی از آب هدر می رود . رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد از ذخایر آب زیرزمینی به اندازه کافی پر نشده است و 15 اداره در حال حاضر مصرف آب را محدود کرده اند. در ژانویه و فوریه، فرانسه برای اولین بار از زمان شروع ثبت بارش ها 32 روز متوالی بدون بارش را تجربه کرد.
برای ماکرون، این اولین قرار ملاقات خارج از پاریس در بیش از دو ماه گذشته بود. ده ها تظاهرکننده گرد هم آمدند تا خشم خود را از اصلاحات بازنشستگی نشان دهند. ماکرون در این باره نیز گفت: تظاهرکنندگان حق دارند نظرات خود را بیان کنند، اما او اجازه نخواهد داد که او را از کارش منصرف کنند. وی تاکید کرد: ما باید پیشرفت کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی