۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۴
کد مطلب : ۱۵۴۱۰۷

هزینه نجات نفتکش فرسوده «صافر» ارزیابی شد

نماینده سازمان ملل متحد در یمن یکشنبه شب گفت که برای آغاز عملیات نجات نفتکش آسیب دیده صافر در غرب یمن به ۳۲ میلیون دلار دیگر کمک نیاز است.
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، وبگاه خبری «آناتولی» ترکیه با اشاره به توئیت منتشر شده از سوی نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد سازمان ملل خواستار کمک ۳۲ میلیون دلاری دیگر کشورها برای آغاز عملیات نجات نفتکش آسیب دیده «صافر» در سواحل غربی یمن شد.
«دیوید گرسلی»، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن، در توییتی نوشت: «سازمان ملل متحد از کشورهای عضو، بخش خصوصی و عموم مردم به خاطر کمک ۹۷ میلیون دلاری برای جلوگیری از نشت نفت از نفتکش صافر در دریای سرخ تشکر می‌کند.»
وی افزود: «ما بیش از هر زمان دیگری به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی نزدیک هستیم، اما برای آغاز روند نجات نفتکش صافر به ۳۲ میلیون دلار دیگر نیاز داریم.»
سازمان ملل متحد اواخر اسفند گذشته اعلام کرده بود که برای جلوگیری از نشت نفت از یک ابر نفتکش در سواحل یمن یک نفتکش خریداری کرده است.
در بیانیه برنامه توسعه سازمان ملل متحد آمده بود که قرارداد خرید یک نفتکش از شرکت نفتکش‌های غول پیکر "یورانف" را امضا کرده است که به زودی برای انتقال نفت "صافر" که در سواحل یمن پهلو گرفته است، راهی این کشور خواهد شد.
نفتکش یمنی صافر که از سوی ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده، ۵ سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» لنگر انداخته و حاوی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت سبک «مأرب» است.
سازمان ملل متحد و «دولت نجات ملی» مستقر در صنعا و مورد حمایت «جنبش انصارالله» اوایل مهر ۱۳۹۹ برای تعمیر فوری نفتکش صافر در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی