۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۵۴۸۶۶

برگزاری همایش آموزش پروژه دیسپچینگ ملی گاز

همایش آموزش تخصصی پروژه دیسپچینگ ملی گاز ایران با حضور مدیران شرکت ملی گاز ایران برگزار و نقش حیاتی این پروژه در مدیریت و کنترل جریان گاز در سراسر کشور تشریح شد.
برگزاری همایش آموزش پروژه دیسپچینگ ملی گاز
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،صبح روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، همایش آموزش تخصصی پروژه دیسپچینگ ملی گاز ایران با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، مدیریت فناوری اطلاعات شرکت ملی گاز ایران، مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت ملی گاز ایران به میزبانی موسسه سماوات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سالن همایش‌های جزیره کیش برگزار شد.
 در این همایش مدیران شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و شرکت انتقال گاز ایران به عنوان کارفرما و بهره بردار این پروژه ملی و عظیم، ضمن بیان تاریخچه اجرای این پروژه، به بیان نقش حیاتی این پروژه در مدیریت و کنترل جریان گاز در سراسر کشور پرداختند. همچنین از موسسه سماوات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه نیز تقدیر به عمل آمد.
این کلان پروژه جزو بزرگ‌ترین پروژه‌های این حوزه در جهان بوده و نقش بسزایی در بهبود فرآیند مدیریت و توزیع گاز در کشور داشته است. در این طرح بزرگ ملی اطلاعات حدود ۳۷ هزار کیلومتر از خطوط لوله گاز ایران از طریق جمع آوری اطلاعات از بیش از ۱۲۰۰ نقطه مشتمل بر مبادی تولید و پالایشگاه‌ها، خطوط انتقال و تقویت فشار، لایه توزیع و گازرسانی استانی و مبادی صادرات و واردات گاز بوسیله تجهیزات اندازه گیری دقیق و سامانه اسکادای بومی در مرکز دیسپچینگ ملی گاز ایران مانیتور می‌شود.
بر اساس این گزارش، از ویژگی‌های این پروژه می‌توان به گستردگی جغرافیایی در سراسر کشور و راه اندازی اولین سامانه ملی اسکادای کاملا بومی در حوزه انرژی با رعایت کامل الزامات امنیتی و پدافند غیرعامل اشاره نمود. همچنین نرم افزار اسکادای پروژه با حمایت فنی موسسه سماوات و همکاری با یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی، طراحی، اجرا و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.
در این همایش بر نقش موثر موسسه سماوات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، در مدیریت و راهبری، پشتیبانی فنی و ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در اجرای کلان پروژه های ملی حوزه کنترل صنعتی، هوشمند سازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی