۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۱۵۵۰۳۴

تابستان برای آب تهران آغاز شد

میزان مصرف لحظه‌ای آب در تهران در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ماه با بیش از ۵۲ هزار لیتر در ثانیه به میزان مصرف آب در نقطه اوج مصرف نزدیک شد.
تابستان برای آب تهران آغاز شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،تهران درحالی روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه را طی می‌کند که مجموع ذخایر سدهای پنج‌گانه تامین‌کننده آب شرب این استان به ۵۰۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ میلیون مترمکعب کسری دارد و میزان بارش‌های استان تهران نسبت به سال گذشته ۵.۵ میلی‌متر کاهش داشته است و به نسبت بلند مدت ۲۸ درصد این میزان کاهش دارد.
این در حالی است که طی روزهای آینده بیشینه دمای هوای پایتخت به ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و به تدریج سامانه‌های سرمایشی ساختمان‌ها و کولرهای آبی وارد مدار خواهند شد و این موضوع ضرورت مدیریت مصرف آب را دوچندان می‌کند.
با وارد شدن به فصل گرما حدود سه میلیون کولر آبی در پایتخت وارد مدار خواهد شد و هر کولر آبی معادل ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف خواهد کرد.
با انجام برخی اقدامات ساده از جمله انجام سرویس‌های دوره‌ای، تنظیم شناور کولر، تعویض پوشال‌ها، بررسی اتصالات و شیلنگ و ...  می‌توان بازدهی کولرها را افزایش و مصرف آب آنها را کاهش داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی