۲
۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۵۵۲۷۱

سردار احمدیان جایگزین شمخانی شد

علی شمخانی شب گذشته با انتشار مطلبی در حساب کاربری شبکه اجتماعی خود از پایان مسوولیت خود در جایگاه دبیری شورای عالی امنیت ملی خبر داد و امروز حکم دبیر جدید صادر شد. در این مطلب نگاهی به سوابق علی اکبر احمدیان می اندازیم.
سردار احمدیان جایگزین شمخانی شد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،رئیس جمهور در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ۱۰ ساله امیر دریابان «علی شمخانی» در زمان تصدی‌ دبیری شورای‌عالی امنیت ملی، دکتر «علی اکبر احمدیان» را به این سمت منصوب کرد.
دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی متولد  سال ۱۳۴۰ در استان کرمان و از همرزمان حاج قاسم سلیمانی در لشکر 41 ثارالله است. دانشجوی دندانپزشکی که در سال 59 تحصیل در دانشگاه تهران را به صورت موقت رها کرد و به جبهه های جنگ رفت. احمدیان در سالهای پایانی  جنگ یکی از معماران تحول در نیروی دریایی سپاه شد. علاوه بر نقش آفرینی در ایجاد یک نیروی دریایی نوین و بدیع در سپاه، از ایشان به عنوان  یکی از اولین نظریه پردازان ایده دفاع نامتقارن نام برده می شود. در دوران حضور احمدیان به عنوان جانشین و فرماندهی در نیروی دریایی سپاه ایده‌ دفاع نامتقارن در نیروی دریایی کاملا عملیاتی شد. حضور مستمر 15 ساله در نیروی دریایی سپاه سبب شده که وی به عنوان یک چهره صاحب‌نظر در حوزه شناوری و موشکی نیز شناخته شود. احمدیان سال 79 نیروی دریایی سپاه را به مقصد ریاست ستاد مشترک سپاه ترک کرد. وی در مدت هفت ساله حضور در جایگاه ریاست ستاد مشترک سپاه، تحول عظیمی در ساختار اداری و توانایی سازمانی سپاه پاسداران در ابعاد مختلف به وجود آورد.
احمدیان علاوه بر دارا بودن مدرک دکتری دندان پزشکی،  فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است و از سال 1386 به مدت 16 سال رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسدارن بوده و به عنوان یکی از مشرف ترین چهره های کشور در مسایل امنیت ملی اینک شناخته می‌شود.
آنچه درباره سوابق غیرنظامی سردار علی اکبر احمدیان کمتر گفته شده، شناخت راهبردی وی از مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است. دکتر احمدیان همچنین یکی از ۵ عضو جدیدی بودند که رهبر معظم انقلاب  ۲۹ شهریور 1401 به ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


قدرت رسانه بازهم اینجا مشخص شد
تا همینجا هم رهبر نباید اجازه میداد بمونه و آقای م.ر هم باید از کابینه رئیسی بره چون یک اصلاح طلب وحشتناک است
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی