۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۱۵۵۲۷۵

رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی

امروز و با حضور وزیر نیرو، رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی‌ انجام شد.
رونمایی از تابلوی برق سبز در بورس انرژی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی ‌در این مراسم اظهار داشت: امروز نخستین معامله برق سبز در بورس انرژی انجام خواهد شد و ایران به عنوان اولین کشور در غرب آسیاست که معاملات برق از طریق بورس انرژی در آن انجام می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر سهم آسیا و اقیانوسیه از بازار انرژی‌های تجدیدپذیر 35 درصد و ارزش بازار انرژی‌های تجدیدپذیر در دنیا 2 هزار میلیارد دلار تا سال 2030 خواهد شد.
به گفته مدیرعامل بورس انرژی؛ کشور عربستان 50 درصد، پاکستان 30 درصد و امارات عربی 75 درصد از انرژی خود را از حوزه تجدیدپذیر تامین می‌کند.
وی گفت: طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2050 سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از 6 عنصر راهبردی تولید انرژی در دنیا به 25 درصد می‌رسد.
نقوی به سابقه معاملات برق در بورس اشاره کرد و گفت: از دهه 1380 که هنوز بورس انرژی راه‌اندازی نشده بود، وزارت نیرو پیشنهاد انجام معاملات برق از طریق بورس را ارائه کرد و در دولت فعلی با تغییر رویکرد شاهد تلاش‌هایی برای حضور انرژی‌های تجدیدپذیر و برق در بورس انرژی بودیم که امروز اولین معامله برق در بورس انرژی آغاز خواهد شد.
مدیرعامل بورس انرژی اظهار امیدواری کرد همه نیروگاه‌های کشور بتوانند برق تولیدی خود را از طریق بورس انرژی ارائه کنند.
به گفته وی؛ معاملات برق سبز به شکل معاملات سلف ماهانه است، همچنین سال گذشته ابزار جدیدی به نام گواهی انرژی تجدیدپذیر (رک) طراحی کردیم که مورد تأیید کمیته فقهی بورس هم قرار گرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی