۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۱۵۵۳۷۳

افزایش چمشگیر مصرف آب در پایتخت

شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: میانگین مصرف لحظه‌ای آب در روزهای اخیر در تهران از ۳۵ هزار لیتر به ۴۰ هزار لیتر افزایش داشته و مصرف شبانه‌روز مصرف آب در تهران به رقم سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر رسیده است.
افزایش چمشگیر مصرف آب در پایتخت
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،هم‌زمان با افزایش نسبی دمای هوا در روزهای اخیر و وارد مدار شدن کولرهای آبی، مصرف آب در پایتخت روند افزایشی یافته و این روند در روزهای منتهی به پایان هفته چشمگیرتر بوده است.
این در حالی است که مجموع حجم ذخایر سدهای تهران هم اکنون به ۵۵۹ میلیون مترمکعب رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۲ میلیون مترمکعب کاهش دارد.
همچنین بارش‌های رگباری چندروزه اخیر شهر تهران تصور نادرست در خصوص افزایش منابع آبی ایجاد کرده است، درصورتی‌که بر اساس آمار وزارت نیرو، از ابتدای سال آبی در حوضه آبریز سدهای تهران تاکنون ۱۷۹ میلی‌متر بارندگی ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک میلی‌متر کاهش و نسبت به بلندمدت ۳۰ میلی‌متر کاهش داشته است.
روند افزایشی مصرف آب و افزایش دمای هوا در روزهای اخیر، ضرورت مدیریت مصرف آب در پایتخت را دوچندان می‌کند، از این‌رو در ابتدای شروع فصل گرما به شهروندان توصیه می‌شود با انجام برخی اقدام‌های ساده همچون انجام سرویس‌های دوره‌ای و بررسی اتصالات کولرهای آبی بازدهی کولرها را افزایش و مصرف آب آنها را کاهش دهند.
همچنین توصیه می‌شود با انجام مراقبت و بررسی‌های فنی اتصالات و لوله‌های آب ساختمان، هدررفت‌های پنهان و آشکار سیستم‌های لوله‌کشی را شناسایی و ترمیم و از هدررفت آب پیشگیری کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی