۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۵۵۵۹۷

ایمن سازی خطوط لوله صادراتی نفت گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: خط لوله ۴۲ اینچ انتقال نفت صادراتی گچساران به تلمبه خانه گوره ایمن سازی شد.
ایمن سازی خطوط لوله صادراتی نفت گچساران
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،غلامرضا کمالی افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از وقفه در کار تولید نفت، بالابردن ضریب ایمنی و پیشگیری از آثار زیانبار زیست محیطی اجرا شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت اصلی تابع مناطق نفت‌خیز جنوب و دومین تولید کننده نفت در کشور و در تولید گاز سهم عمده ای در اقتصاد کشور دارد از این رو ایمن سازی خطوط لوله صنعت نفت و گاز اولویت این شرکت است.
کمالی بیان کرد: ایمن سازی خطوط لوله نفت و گاز از اولویت‌های اصلی این شرکت است و در همین راستا و برای افزایش تولید ایمن سازی خط ۴۲ اینچ صادراتی در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه بازرسی، تعمیر، ایمن سازی و احداث خطوط لوله جدید از اولویت های اصلی در صنعت نفت به شمار می رود افزود: در حال حاضر پروژه‌ی حذف گیره‌های موقت و ایمن سازی به روش غلاف گذاری، خط صادراتی ۴۲ اینچ از مایل ۵۴ تا تلمبه خانه گوره به طول ۵۰ کیلومتر، در حالِ انجام است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: در طول مسیر این خط حیاتی، ۳۵ نقطه معیوب وجود داشت که با ایمنی کامل، مراحل خاک برداری، تمیزکاری، سندبلاست، رنگ آمیزی و خاک ریزی آن صورت گرفته است.
وی عنوان کرد: با انجام یکی از بزرگترین عملیات های ایمن سازی این خط تعمیر و بدون حادثه دوباره در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
کمالی تصریح کرد: این شرکت به دلیل داشتن بیشترین خطوط لوله در بین سایر شرکت ها، و همچنین وجود تلمبه خانه گوره و قرار گرفت این خطوط در مناطق سخت گذر از ویژگی های خاصی برخوردار است.
تلمبه خانه گوره نفت تولیدی ۵ شرکت بهره بردار نفت و گاز ارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان را جهت صدور به اقصی نقاط جهان، به شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارک ارسال می کند.
این تلمبه‌خانه در مجاورت روستای سیاهمکان با انتقال نفت از حوزه های نفتی به پایانه های خلیج فارس بعنوان گلوگاه حیاتی و اقتصادی کشور محسوب می شود.
نفت هزاران چاه از اهواز، مسجد سلیمان، آغاجاری، اندیمشک و امیدیه که در خشکی استخراج می‌شود به این منطقه می‌آید.
نفت در تلمبه خانه گوره پمپاژ،سپس به جزیره خارک ارسال و از آنجا هم بار نفتکش‌ها می‌شود.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی