۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۱۵۵۹۰۱

ادامه قطعی آب در برخی مناطق تهران و کرج

بعد از گذشت سه روز از آسیب دیدن شبکه انتقال آب از سد کرج به تهران علیرغم تلاش شبانه رو‌زی نیروهای آبفا اما کماکان برخی مناطق تهران دچار قطعی آب هستند.
ادامه قطعی آب در برخی مناطق تهران و کرج
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،عصر سه‌شنبه گزارش‌های مردمی از افت فشار و قطعی پراکنده آب شرب در برخی مناطق  شهر تهران به دست رسید.
مطابق با گزارش‌های مردمی برخی مناطق تهران مانند نظام آباد، حوالی بزرگراه منطقه زرگنده، اوین، درکه، منطقه 10، منطقه 7 و منطقه 14 با افت فشار و قطعی پراکنده آب مواجه شدند، گرچه زمان قطعی آب در برخی مناطق طولانی‌تر شده است ولی با این وجود برخی شهروندان از دو منطقه خیابان شهرام و صادقیه از بهتر شدن اوضاع نسبت به روزهای گذشته خبر دادند.
یکی دیگر از مخاطبان ساکن در محدوده منطقه زرگنده تهران با ارسال پیامی از قطعی آب طی سه روز گذشته خبر داد.
یکی از ساکنان منطقه 7 خیابان سهروردی از قطع بودن آب گلایه دارد. مخاطب دیگری در حوالی منطقه 10 تهران خیابان بهنود از افت فشار آب خبر می‌دهد.
مخاطب دیگری در محدوده اشرفی اصفهانی گفت: روز سه شنبه همانند سه روز گذشته با قطعی پراکنده آب رو به رو بودیم.
بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب گزارش‌های قطعی آب در طبقات بالای آپارتمان‌های فاقد پمب آب و به علت افت فشار رخ داده است.
گزارش‌های مشابهی از برخی مناطق کرج و ملارد نیز مخابره شده است.
در این رابطه محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران عصر سه‌شنبه در یک برنامه تلوزیونی گفت: رفع مشکل افت فشار آب، مستلزم انتقال تدریجی آب است و مسیری که آب به تهران می‌رسد، مسیر سیلابی و ناپایداری است اما تلاش می‌شود مشکل برخی محلات تهران تا پایان امشب رفع شود.
وی ادامه داد: با انتقال پله‌ای آب از سد کرج به سمت تصفیه خانه‌های تهران، به تدریج مشکل کامل رفع می‌شود.
محمد پورحمید، کارشناس مدیریت منابع آب بیان کرد: زمانی که شبکه به دلایل غیرمترقبه دچار محدودیت می‌شود، بازگشت به حالت عادی زمان‌بر خواهد بود و با یک تاخیر زمانی مخازن به شرایط عادی بازخواهد گشت.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، مصرف آب شرب در تهران نیز افزایش یافته و تسریع در رفع افت فشار در برخی محلات نیازمند صرفه‌جویی در کل شهر است.
بر اثر سیلاب هفته گذشته در جاده چالوس قسمتی از جاده بر مسیر آب سد کرج به تصفیه خانه ششم تهران سقوط کرد و ۲ تن در این حادثه هنوز مفقود هستند. 
 
منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی