۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۱۵۶۴۴۰

رشد ۳۸ درصدی قیمت گاز در اروپا فقط در یک ماه

مؤسسه ریستاد انرژی اعلام کرد که احتمالاً اتحادیه اروپا تلاش خواهد کرد که انبارهای ذخیره‌سازی گاز خود را پیش از فرا رسیدن زمستان پر کند که بر این اساس قیمت گاز بالا خواهد رفت.
رشد ۳۸ درصدی قیمت گاز در اروپا فقط در یک ماه
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مؤسسه ریستاد انرژی اعلام کرد که در حال حاضر ۷۶ درصد ظرفیت انبارهای ذخیره‌سازی گاز در اتحادیه اروپا پر هستند و احتمالاً این اتحادیه تلاش خواهد کرد تا پیش از فرا رسیدن فصل زمستان انبارهای گازی خود را به طور کامل پر کند.
لو مینگ پانگ، کارشناس ارشد مؤسسه ریستاد، می‌گوید: با در نظر گرفتن سابقه تقاضای گاز در اروپا و همچنین مفروض قرار دادن سناریوهای مختلف در تأمین گاز اروپا، احتمالاً انبارهای ذخیره‌سازی گاز در این اتحادیه تا پیش از فرا رسیدن فصل زمستان پر خواهند شد.
پس از آنکه طی سال گذشته واردات گاز روسیه از اروپا به خاطر تحریم‌های غرب به شدت کاهش یافت، اتحادیه اروپا به سمت ذخیره‌سازی هرچه بیشتر گاز رفت. پس از آن هم که خط لوله نورداستریم مورد حمله قرار گرفت و از مدار خارج شد، شرایط گازی اروپا بدتر شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون اتحادیه اروپا در تلاش است تا گاز مورد نیاز خود در فصل زمستان را ذخیره کند، اما با توجه به تقاضای بالا از سوی صنایع در اروپا، این روند به کندی در جریان است.
به‌طور کلی در بیشتر روزهای ماه ژوئن قیمت گاز در اروپا افزایشی بود که دلیل آن هم نگرانی‌ها نسبت به گرم بودن هوا در شمال اروپا و کاهش غیرمنتظره تولید گاز در نروژ بوده است.
ریستاد انرژی می‌گوید: از ابتدای ماه گذشته میلادی تاکنون قیمت گاز در اروپا ۳۸ درصد رشد کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی