۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۱۵۶۴۷۳

راه اندازی سامانه جدید هواشناسی در پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه بر تخصص، نوآوری و توان داخلی متخصصان این پالایشگاه برای نخستین بار سامانه جدید هواشناسی طراحی و پیاده سازی شد.
راه اندازی سامانه جدید هواشناسی در پارس جنوبی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مهدی گرامی شیرازی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره اچ اس ای و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازهم پارس جنوبی به جهت نیازمندی های عملیاتی خود درتشخیص صحیح و دقیق سرعت و جهت باد درمواقع اضطراری (نشت گاز و حریق) و همچنین تصمیم گیری برای پروانه‌های کاری در شرایط غیر عادی (سرعت زیاد باد ، دما و رطوبت بالا) نیازمند سامانه ای جهت تشخیص شرایط فوق بود.
وی افزود: اداره اچ اس ای با استفاده از پتانسیل و توانمندی داخلی متخصصان و کارکنان نوآور این مجموعه، اقدام به طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه هواشناسی کرد.
گرامی شیرازی بااشاره به شاخص های برتر این سامانه یادآور شد: از مهمترین مزایای این سامانه، مانیتورینگ سرعت و جهت باد ، دما و رطوبت هوا، سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه,پایش آنلاین و نصب و راه اندازی با کمترین قیمت و توان داخلی است.
وی ادامه داد: این سامانه قابلیت اتصال و ارسال اطلاعات به تمامی پالایشگاه ها و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی را نیز دارد و این دستگاه با هزینه کمتر از یک سوم پیشنهاد شرکت‌های بیرونی تهیه شده است.
رئیس اچ اس ای و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس حنوبی نیز گفت: این اداره با توجه به نیاز عملیاتی واحدهای ایمنی و آتش نشانی در فعالیت‌های روزانه، مانورها، تمرین ها و عملیات های اطفا حریق به شرایط جوی بالاخص سرعت و جهت باد، تصمیم به طراحی و ساخت سامانه فوق گرفت.
حبیب الله رئوف افزود: در این راستا با اعتماد و تکیه بر توان و پتانسیل کارکنان داخلی این مجموعه، این مهم انجام و به بهره برداری رسید.
وی اظهار کرد:نمایش داده های مورد نیاز بصورت آنلاین و با دقت فراوان، نصب آسان،دمای کاری منفی ۲۰ تا مثبت ۶۰ سانتیگراد، اندازه گیری سرعت و تعیین جهت باد، اندازه گیری سطح رطوبت تا ۸۰ درجه و قابلیت ذخیره از داده های ورودی از ویژگی ها و اقدامات مهم این سامانه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی