۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۱۵۶۸۳۵

آلودگی هوا، ادارات این استان را تعطیل کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان به دلیل آلودگی هوا خبر داد.
آلودگی هوا، ادارات این استان را تعطیل کرد
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،غلامرضا شفیق اظهار کرد: شاخص‌های وضعیت آلودگی هوا از ابتدای صبح امروز به شدت افزایش یافته و عدد ۳۰۰ را رد کرده است.
 وی ادامه داد: به همین دلیل جلسه اضطراری آلودگی هوا در استان با حضور دستگاه‌های متولی برگزار و با نظر مساعد استاندار تصمیم بر این شد تا ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از ساعت ۹ صبح امروز تعطیل شوند.
وی با اشاره به جزئیات این تعطیلی ادارات و دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: این تعطیلی شامل دستگاه‌های خدمات رسان، امدادی و بانک‌ها نمی‌شود و این دستگاه‌ها خدماتشان به مردم را در سطح استان ارائه خواهند داد.
وی افزود: همچنین دستگاه‌هایی که آزمون برگزار می‌کنند، همانند آموزش و پرورش نیز در صورت داشتن این قبیل برنامه‌ها از این تعطیلی مستثنی هستند؛ در غیر این صورت آن‌ها نیز تعطیل هستند.
مدیرکل مدیریت بحران خراسان شمالی گفت: منشأ این آلودگی هوا، گرد و غبار غرب کشور است که برای جلوگیری از تشدید آن تصمیم گرفته شده تا تمامی سنگ شکن‌های استان که باعث آلودگی می‌شوند نیز تعطیل باشند.
وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود آلودگی هوای استان تا اواخر امشب ادامه داشته باشد و به همین دلیل از مردم به ویژه بیماران قلبی و ریوی درخواست می‌کنیم تا از منازل خود خارج نشوند.
شفیق تاکید کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خراسان شمالی نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا با هرگونه شرایط خاصِ پیش آمده برای مردم که نشأت گرفته از وضعیت موجود است، مقابله کرده و اقدام به درمان مراجعه کنندگان کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی