۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۵۷۳۳۴
مدیر عامل شرکت ملی گاز:

ایرانی‌ها پارسال۲۳۰میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند

مدیر عامل شرکت ملی گاز مجموع مصرف گاز را به جز مصرف داخلی صنعت و صادرات ۲۳۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد.
ایرانی‌ها پارسال۲۳۰میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،مجید چگنی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنعت گاز؛ صنعت مهم و کلیدی است که در سال‌های بعد از انقلاب و در دولت‌های مختلف زحمات زیادی برای آن کشیده شده است، اظهار داشت: در حال حاضر باتوجه به روند توسعه بالادست و پالایشگاه‌های گاز، زیرساخت شبکه گازرسانی ادامه یافته است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۲۵۳ شهر و ۳۹۶۹۹ روستا از نعمت گاز برخوردارند، در دو سال گذشته به ۵۲۹۷ روستا و ۳۰۷ هزار خانوار روستایی و همچنین ۴۱ شهر و ۹۴ هزار خانوار شهری گازرسانی شده است.
وی افزود: اکنون حدود ۹۸.۶ درصد از جمعیت شهری(۲۷.۵ میلیون مشترک)  و ۸۶.۳ درصد از جمعیت روستایی( ۳۱ میلیون مشترک) تحت پوشش گازرسانی قرار دارند.
مدیر عامل شرکت ملی گاز در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان مصرف نیروگاه‌ها ۷۵ میلیارد متر مکعب بوده که ۳۲ درصد را شامل می شود، همچنین بخش صنعت ۳۱ درصد که ۷۱ میلیارد متر مکعب مصرف کرده است.
وی سهم مصرف بخش خانگی را ۲۷ میلیارد متر مکعب (۶۳درصد)، بخش عمومی ۹ میلیارد متر مکعب(۴درصد)، حمل و نقل ۹ میلیارد متر مکعب (۴درصد) و مصرف بخش کشاورزی را ۴.۸ میلیارد متر مکعب (۲درصد) عنوان کرد.
چگنی مجموع مصرف گاز را به جز مصرف داخلی صنعت و صادرات ۲۳۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی