۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۱۵۷۷۲۴

پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه با تکیه بر توان و دانش متخصصان و کارکنان این مجموعه و استفاده از کالاها، قطعات و تجهیزات ساخت شرکت‌های داخلی و دانش‌بنیان‌ها با موفقیت پایان یافت.
پایان تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،محمد نعمتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه تعمیرات اساسی این پالایشگاه در راستای پالایش حداکثری گاز و حفاظت از دارایی های فیزیکی با رعایت دستورالعمل های HSE با مشارکت واحدهای عملیاتی به اتمام رسید.
وی افزود: برنامه تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ با رویکرد انجام تعمیرات اساسی ردیف‌های گازی به صورت متوالی با در نظر گرفتن تعهد تولید روزانه از تاریخ اول تیر ماه در دستور کار قرار گرفت.
نعمتی یادآورشد: در زمان تعمیرات اساسی یک ردیف گازی، مابقی واحدهای عملیاتی با ظرفیت کامل در سرویس بوده که با توجه به این موضوع، تعمیرات اساسی سالجاری از لحاظ ایمنی دارای اهمیت ویژه ای بود.
مدیر پالایشگاه دهم ادامه داد: تعمیرات اساسی سال ۱۴۰۲ در مجموع شامل یکهزارو ۱۲۲ دستور کار در بخش‌های مختلف بود که در راستای دستیابی به هدف تعمیرات پیشگیرانه و پیش‌بینانه در جهت حفاظت از دارایی‌های فیزیکی سازمان، تعداد ۱۳۱ تجهیز اصلی مورد بازرسی داخلی ،
تعداد ۳۷۶ دستور کار تعمیرات پیشگیرانه برق و ابزاردقیق انجام و همچنین تعداد ۱۶۱ عدد شیر اطمینان کالیبره شد.
نعمتی گفت: در تعمیرات اساسی این پالایشگاه دمونتاژ، شناسایی عیوب و رفع ایرادات توربو اکسپندرهای ردیف های اول و دوم گازی، شست شو و تمیزکاری کل چرخه گردش آمین در ردیف سوم گازی و تزریق آمین تازه، تمیزکاری و رفع گرفتگی در برج های جذب و همچنین اجرای پوشش موضعی در برج های احیای آمین، عملیات تمیزکاری مجاری کلد باکس جهت رفع گرفتگی از مهمترین اقدامات انجام شد.
وی ادامه داد: اجرای طرح اصلاحی تعویض خط لوله بخارات برگشتی ریبویلر برج احیا ردیف های گازی، تمیزکاری داخلی کوره واحد نم زدایی ردیف های گازی به روش ترکیبی Chemical Spray , Chemical Blasting در حالت آنلاین برای اولین بار در سطح کشور که منتج به کاهش حدود ۷۰ درجه ای دما و افزایش راندمان تجهیز گردیدنی با موفقیت انجام شد.
نعمتی بیان کرد: تعمیرات بردهای UPS شامل تعویض قطعات مصرفی و کالیبراسیون به تعداد ۷۶ دستگاه، رفع گرفتگی داخلی مبدل صفحه‌ای Trim Cooler ردیف های گازی به روش شستشوی شیمیایی، رنگ‌آمیزی تمامی خطوط آسیب دیده در ردیفهای گازی جهت پیشگیری از خوردگی اتمسفریک از دیگر اقدامات شاخص انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی پالایشگاه دهم پارس جنوبی است.
مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: هر چهار ردیف گازی زودتر از زمان های پایان برنامه در سرویس قرار گرفت .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی