۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۱۵۷۹۷۴

موضع‌گیری محیط زیست درباره پتروشیمی میانکاله

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با تاکید بر اینکه طبیعت قانون دارد تصریح و تاکید کرد: پروژه میانکاله مجوز فعالیت از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.
موضع‌گیری محیط زیست درباره پتروشیمی میانکاله
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،علی سلاجقه امروز در یک برنامه تلویزیونی درباره تلاش‌هایی برای از سرگیری پتروشیمی میانکاله  اظهار کرد: معمولا در هر نقطه از دنیا  ضوابطی برای استقرار هر صنعت و تاسیساتی وجود دارد و برای آن مکان‌یابی می‌شود. هر پروژه‌ای که بخواهد بارگذاری شود درخواست استقرار آن در مجموعه تخصصی تحت عنوان سازمان حفاظت محیط زیست کشور به عنوان متولی مدیریت سرزمین کشور داده می‌شود و این درخواست در  تیم‌های کارشناسی بر اساس قوانین موجود و آیین‌نامه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از بررسی این طرح‌ها یا پذیرفته و یا رد می‌شوند و یا حتی تمهیداتی برای استقرار آن توصیه می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست درخواست  پروژه میانکاله را بررسی کرده است و این صنعت هیچگونه مجوز استقرار ندارد و برخی مواقع درباره این رویکرد جبهه‌گیری می‌شود این در حالیست که سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان تخصصی و بی طرف است که به نمایندگی از ملت ایران مدیریت سرزمین را بر عهده دارد و بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌ها مسائل را بررسی می‌کند و در خصوص پتروشیمی میانکاله هم همینطور است. مجموعه‌ای تحت عنوان پارک امیرآباد برای تولید پروپیلن درخواست صدور مجوز زیست‌محیطی داد و موضوع بررسی شد. این مجموعه از دید سازمان حفاظت محیط زیست هیچ مجوز زیست‌محیطی ندارد و هیچ مسائل شخصی و ... در این میان مطرح نیست. ما خادم مردم و مراقب طبیعت و اموال مردم هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی