۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۴
کد مطلب : ۱۵۸۰۰۴
استاندار مرکزی در شورای پدافند غیرعامل خطاب به مدیران استان:

مثل پتروشیمی شازند خودجوش باشید

دکتر مخلص الائمه گفت: باید نهضت فشرده و پرشتابی را در راستای اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی شکل دهیم و سایر صنایع استان موظفند مانند پتروشیمی شازند این نظام را اجرا کنند.
مثل پتروشیمی شازند خودجوش باشید
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مرکزی به ریاست استاندار و با حضور مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور و دبیر همایش ملی پدافند شیمایی کشور، جمعی از مدیران و سایر اعضا برگزار و نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی تبیین شد.
فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در این نشست با اشاره به اهمیت پدافند شیمیایی بیان کرد: موضوع پدافند شیمیایی عمدتا ناظر به صنایع و شرکت‌هایی است که در حوزه تولید، انبار و توزیع مواد شیمایی فعالیت دارند و با توجه به اینکه استان مرکزی به لحاظ حجم صنایع، تنوع تولیدات و پراکندگی صنایع شیمیایی داری شرایط خاصی است و بزرگترین شهر صنعتی کشور در این استان قرار دارد باید تمهیدات لازم در حوزه پدافند شیمیایی اندیشیده شود.
 وی افزود: نظام نامه مصون سازی پدافند شیمیایی برای همه دستگاه‌ها لازم الاجرا و شرح وظایف به تفکیک مشخص است لذا باید با تداوم نشست های آموزشی به ادبیات مشترکی در حوزه پدافند برسیم.
مخلص الائمه با بیان اینکه تهدیدات همیشه وجود دارند و امیدواریم هیچگاه به منصه ظهور نرسند، گفت: باید نهضت فشرده و پرشتابی را در راستای اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی شکل دهیم تا با کسب مولفه‌های لازم در شرایط پایدار و مناسبی قرار بگیریم.
استاندار مرکزی همچنین خطاب به مدیران صنایع استان گفت: مانند پتروشیمی شازند خودجوش عمل کنید و نظام مصون‌سازی را پیاده کنید و منتظر ابلاغ بخشنامه نمانید و این طور نباشد که تا اجبار نباشد به وظایف خود در این باره عمل نکنید.
 مهدی پزشک نیا مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این نشست بیان کرد: نظام مصون سازی پدافند شیمیایی از سال ۹۹ مغفول مانده بود ولی امروز اهمیت موضوع طی یک دوره آموزشی برای دستگاه‌های متولی و فعالان اکوسیستم پدافند شیمیایی استان تبیین شد تا با حداکثر ظرفیت به سمت اجرایی شدن آن حرکت کنیم.
وی اذعان داشت: پتروشیمی شازند به عنوان اولین صنعت در استان، اجرای نظام مصون سازی پدافند شیمیایی را آغاز خواهد کرد و به صورت گام به گام مابقی صنایع نیز موظفند کار را به صورت نظام‌مند دنبال کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی