۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
کد مطلب : ۱۵۸۴۲۳

کاهش قابل توجه صادرات نفت عراق به امریکا

اداره اطلاعات انرژی امریکا در گزارشی اعلام کرد که میانگین صادرات نفت عراق به امریکا طی هفته گذشته به صد هزار بشکه در روز کاهش یافت.
کاهش قابل توجه صادرات نفت عراق به امریکا
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،در گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده است: امریکا طی هفته گذشته به طور میانگین 5 میلیون و 822 هزار بشکه در روز از 9 کشور نفت وارد کرده است.
امریکا طی هفته گذشته روزانه به طور میانگین صد هزار بشکه نفت خام از عراق وارد کرده و این رقم نشان دهنده کاهش قابل توجه واردات نفت امریکا از عراق نسبت به هفته پیش از آن است که 232 هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.
اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.679 میلیون بشکه در روز، مکزیک 699 هزار بشکه، عربستان 567 هزار بشکه در روز و کلمبیا 300 بشکه در روز بوده است.
امریکا همچنین به طور میانگین 220 هزار بشکه در روز از نیجریه، 99 هزار بشکه در روز از اکوادور، 90 هزار بشکه در روز از لیبی و 68 هزار بشکه در روز نفت خام از برزیل وارد کرده است.
بنابر گزارش مذکور امریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه وارد نکرده است.
امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد، در جایگاه اول جهانی قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی