۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۵۸۵۵۳

ساخت و ساز در میانکاله متوقف نشده است

مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه ساخت و ساز در میانکاله متوقف نشده است، گفت: سیستم قضایی و رئیس جمهور باید به موضوع پتروشیمی میانکاله ورود کنند.
ساخت و ساز در میانکاله متوقف نشده است
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"،سعید کریمی مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست درباره ساخت و سازهای جدید در تالاب میانکاله گفت: اینکه گفته شده در زمین جدیدی در میانکاله ساخت و ساز صورت گرفته درست نیست و ساخت و ساز در همان نقطه قبلی در حال انجام است.
کریمی گفت: در همان منطقه قبل فنس کشی شده و برخی اقدامات عمرانی در حال انجام است که مورد تأیید سازمان محیط زیست نیست و مجوز زیست محیطی ندارد. با دادستانی کل هم مکاتبه کردیم تا جلوی این ساخت و ساز گرفته شود ولی هنوز این تخلف در حال انجام است که سیستم قضائی باید به آن ورود کند.
مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که محیط زیست مجوز اولیه را به پتروشیمی میانکاله داده است؟ توضیح داد: مجوز اولیه در محیط زیست نداریم. ما مجوزی نداده‌ایم که یک واحد صنعتی ادعای حقوق مکتسبه کند. همکاران قبلی محیط زیست در جلسه‌ای در مجلس برگه‌ای را امضا کردند که نباید در مجلس امضا می‌شد ولی باز هم در همان برگه قید شده که وفق قوانین و مقررات باید عمل شود و قوانین و مقررات هم مشخص است.
وی ادامه داد: محیط زیست درخواست داده که دولت مجوز اولیه‌ای که به سرمایه گذار پروژه میانکاله داده شده را ملغی کند و رئیس جمهور باید در این زمینه اظهار نظر کند ولی نظر محیط زیست مخالفت با این پروژه است. به دلیل اختلاف نظر دو دستگاه باید رئیس جمهور در این خصوص تصمیم گیری کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


عارف
خودتون رو خسته نکنید اونجا پتروشیمی ساخته خواهد شد چون دل کسی برای محیط زیست نمیسوزه به زودی شمال به عسلویه دوم تبدیل میشه و همه جنگلها و مراتع رو از بین می برند اون وقت مردم شمال میمانند و انواع بیماری و باران های اسیدی و ثروت برای قشر تورنتو نشین